Bussresan!

Jag har åkt en hel del buss i mina dagar, vill inte ens tänka på hur månag timmar jag spenderat på detta sätt. Efter ett långt uppehåll har jag de senaste veckorna åkt ganska ofta. De flesta bussresor är inget man kommer ihåg i efterhand, men dagens resa kommer jag att minnas. Varför? Jo, det var kanske världens bästa chaufför som körde. Han kom till busstorget med bussen, parkerade och gick ut i solen. Stod och småpratade lite med några som stod där. Sen gick han in i bussen och hämtade ett påskägg med godis som han gick runt och bjöd på. Han hämtade en busstidtabell för att försöka hjälpa två tjejer som skulle åka till Lit, dit det inte gick någon buss denna dag. Sen hjälpte han en man som inte kunde svenska att ta sig till flygbussen. Och allt detta på fem minuter.
När jag sedan skulle betala så trodde han att jag var under 20år, bara en sån sak!

Hela bussresan satt chauffören och pratade med en kvinna som skulle till Ås, han var så himla trevlig mot henne. Och så när hon klivit av och vi åkt ut från "Ås centrum" så kom det bästa på hela resan. Föraren saktar ner farten och slår på micken "Nu ska ni titta ut till vänster så får ni se en av Jämtlands finaste vyer. Titta! Det är helt makalöst!"
Hahaha, så himla härlig människa alltså!

Sen släppte han av mig där det inte ens finns någon hållplats för att det skulle bli närmare att gå.
Ja, jag säger då det, snacka om rätt man på rätt plats!

Inspirerande!

Påskafton

Började dagen med att vakna tjugo i sex. Kunde inte alls somna om så till slut gav jag upp. Gjorde mig i ordning, åt frukost och packade "lilla" väskan. Tog den härliga promenaden till busshållplatsen och höll på att stupa av nyss nämnda väska. Väl på bussen hittade jag lilla farmor som också skulle in till stan. Kom dit strax innan elva och gick då till Siris lägenhet och lämnade all packning. Sen blev det stan hela dagen, gick i varenda affär tror jag. Köpte lite vårkläder och skor till kvällen och en massa småtjafs. Hann bara hem och slänga i mig lite mat innan Anna ringde och sa att hon var på väg för att hämta mig.

Vi kom till festen runt tre. Började med att sitta i solen och ta det lugnt. Hur skönt som helst var det. Lyssnade på musik, snackade och drack litegrann. Väldigt avslappnat var det då vi var klädda för att spela brännboll, mjukisbyxshorts, t-shirt och gympaskor hade jag. Väldigt ouppklätt! Efter några timmar grillade vi och sen blev det lite brännbollsspel. När det var färdigspelat (mitt lag förlorade stort!) så gjorde jag och Anna oss i ordning. Vad kul det var att klä upp sig lite! Vid typ åtta var jag färdig och då började jag dansa, sen dansade jag hela natten förutom när vi åkte taxi till krogen. Jag älskar verkligen att dansa, så himla kul! När de stängde var jag så galet trött och ville bara gå och lägga mig. Men sällskapet ville absolut ha med mig och äta, det slutade med att Niklas bar mig på ryggen till nån av de där Kebabställena. Fast det blev en paus för att gunga utanför Kärnan med. Ojoj, vilken kväll. När jag äntligen kom hem tjugo över tre eller nåt så somnade jag på två sekunder. Det var i alla fall en av de roligaste festkvällarna jag har haft någonsin, helt galet roligt hade jag!

Vaknade klockan sju i morse, hade glömt hur svårt jag har att sova när jag druckit alkohol, det var ju ett tag sedan nu. Men jag brukar alltid somna som en stock direkt jag kommer hem men sen vaknar jag jättepigg efter tre-fyra timmar. Någon gång vid nio somnade jag om igen och sov till elva. Sen var det till att fräscha till sig lite och gå till busstorget. Hade en jättetrevlig bussresa hem, den förtjänar nog nästan ett eget inlägg tror jag.

Vädret har ju varit helt förtjusande de här dagarna och jag hade inte alls nån lust att vara inne och måla idag. Så jag låg ute i solen hela dagen istället. Sov en stund och hade det allmänt gott. Vid fyra gick jag in och slipade hallen, så nu är det väl klart för tapetsering där. Sen målade jag taket i ett av rummen uppe också. På kvällen kom Amanda hem och det var så skönt att träffa henne igen. Hon hade sovit i bilen och ville inte alls sova vidare. Så vi myste framför Pingu en lång stund innan hon tillslut somnade om. Måste köpa någon mer dvd med Pingu, jag börjar tröttna på de här avsnitten och den är den enda filmen hon vill se. Hoppas att det blir fint väder i morgon med så att vi kan vara ute och leka hela dagen!

För att summera påsken hittills så har den varit över alla förväntningar. När jag fick veta att jag skulle vara själv hemma hela påsken kändes det som att jag lika gärna kunde gräva ner mig. Men jag har haft superkul! Och morgondagen med mitt lilla A lär bli fantastisk!

Dagens outfit

Man kanske skulle satsa på att bli proffsbloggare ändå? Det verkar ju finnas både pengar och prylar att tjäna på det där. Jag börjar med att lägga upp dagens oufit, för det är ju bara ett måste om man ska bli stor inom bloggvärlden. Enjoy! ;)

Top från Gina Tricot, blåställ Snickers, äkta 80-tals-vintage

Nu ska jag äta lite frukost, sen packa väskan och bege mig mot staden.

Påskledigt

Jag är ensam hemma mest hela påsken. Det känns jättekonstigt att vara i huset utan mitt lilla A. Otroligt tomt.

Jobbade tolv timmar igår, sen gav jag upp, något trött. Kom ut från jobbet och möttes av ett spöregn. Var förbi syster och packade ihop mina grejer innan jag tog bussen hem. Var rätt blöt efter tvåkilometers-promenaden från busshållplatsen.

Idag lyckades jag somna om efter att ha vaknat vid sex först. Sov ända till halv tio! Sen tog jag det väldigt lugnt fram till tolv. Bestämde med farmor att jag skulle komma dit och äta på eftermiddagen.

Slipade och spacklade hallen. Slipa måste ju kanske vara det mest tråkiga som finns. I alla fall så ringde farmor vid tre och undrade var jag var för maten var ju klar nu. Så jag var tydligen försenad, fast vi inte bestämt någon tid. Där stod jag i blåstället, täckt av ett decimetertjockt lager slipdamm typ. Bara att skynda sig!

Det blev en snabb cykeltur och jag var helt slut när jag kom fram. Efter en välbehövd middag som såklart avslutades med farmors klassiska sockerkaka och faktiskt en kopp kaffe (!) och en massa prat så åkte jag till gymmet. Det var en kvinna där som precis kört ett varv Easyline så jag hängde på henne på andra varvet och hjälp, vad vi sporrade varandra. När jag skulle köra mitt andra varv själv var jag hur trött som helst. Men jag körde på rätt bra ändå och det var så jäkla skönt! Helt själv på gymmet med, inga snuskgubbar denna gång. Cykelturen hem var rätt jobbig, benen var som gelé.

Gick all in i badrummet efter jag duschat, krämer, skrubb, ansiktmask, nagellack, allt! Riktigt tjejigt och härligt! Och ingen som klagade för att jag ockuperade badrummet så länge, utan att förstå att jag faktiskt försökte göra mig fin för dens skull. Nu får jag göra mig fin för mig själv.

Imorgon tänkte jag måla tak. Sen är jag bjuden på brännboll och grillfest hos en kollega. Det ska bli riktigt kul! Men vad tusan ska jag ha på mig? Kanske måste ta en snabbrunda på stan i morgon och köpa något.

På söndagkväll kommer lilla hjärtat hem, så underbart det ska bli! Finaste, underbaraste lilla älsklingen!

Bergochdalbana...

Oh my god, oh my god, vilka humörsvängningar. Är ett känslomässigt vrak. Har nog känt varenda negativ känsla som finns de senaste dagarna. Mötet i tisdags fick mig verkligen att tänka efter. Vem tusan är jag egentligen? Ibland kommer små skymtar fram, det känns bra. Jag ska nog hitta igen mig snart.
Är hos mitt lilla hjärta nu, känner mig mera hel. Älskar över allt annat.