Påskafton

Började dagen med att vakna tjugo i sex. Kunde inte alls somna om så till slut gav jag upp. Gjorde mig i ordning, åt frukost och packade "lilla" väskan. Tog den härliga promenaden till busshållplatsen och höll på att stupa av nyss nämnda väska. Väl på bussen hittade jag lilla farmor som också skulle in till stan. Kom dit strax innan elva och gick då till Siris lägenhet och lämnade all packning. Sen blev det stan hela dagen, gick i varenda affär tror jag. Köpte lite vårkläder och skor till kvällen och en massa småtjafs. Hann bara hem och slänga i mig lite mat innan Anna ringde och sa att hon var på väg för att hämta mig.

Vi kom till festen runt tre. Började med att sitta i solen och ta det lugnt. Hur skönt som helst var det. Lyssnade på musik, snackade och drack litegrann. Väldigt avslappnat var det då vi var klädda för att spela brännboll, mjukisbyxshorts, t-shirt och gympaskor hade jag. Väldigt ouppklätt! Efter några timmar grillade vi och sen blev det lite brännbollsspel. När det var färdigspelat (mitt lag förlorade stort!) så gjorde jag och Anna oss i ordning. Vad kul det var att klä upp sig lite! Vid typ åtta var jag färdig och då började jag dansa, sen dansade jag hela natten förutom när vi åkte taxi till krogen. Jag älskar verkligen att dansa, så himla kul! När de stängde var jag så galet trött och ville bara gå och lägga mig. Men sällskapet ville absolut ha med mig och äta, det slutade med att Niklas bar mig på ryggen till nån av de där Kebabställena. Fast det blev en paus för att gunga utanför Kärnan med. Ojoj, vilken kväll. När jag äntligen kom hem tjugo över tre eller nåt så somnade jag på två sekunder. Det var i alla fall en av de roligaste festkvällarna jag har haft någonsin, helt galet roligt hade jag!

Vaknade klockan sju i morse, hade glömt hur svårt jag har att sova när jag druckit alkohol, det var ju ett tag sedan nu. Men jag brukar alltid somna som en stock direkt jag kommer hem men sen vaknar jag jättepigg efter tre-fyra timmar. Någon gång vid nio somnade jag om igen och sov till elva. Sen var det till att fräscha till sig lite och gå till busstorget. Hade en jättetrevlig bussresa hem, den förtjänar nog nästan ett eget inlägg tror jag.

Vädret har ju varit helt förtjusande de här dagarna och jag hade inte alls nån lust att vara inne och måla idag. Så jag låg ute i solen hela dagen istället. Sov en stund och hade det allmänt gott. Vid fyra gick jag in och slipade hallen, så nu är det väl klart för tapetsering där. Sen målade jag taket i ett av rummen uppe också. På kvällen kom Amanda hem och det var så skönt att träffa henne igen. Hon hade sovit i bilen och ville inte alls sova vidare. Så vi myste framför Pingu en lång stund innan hon tillslut somnade om. Måste köpa någon mer dvd med Pingu, jag börjar tröttna på de här avsnitten och den är den enda filmen hon vill se. Hoppas att det blir fint väder i morgon med så att vi kan vara ute och leka hela dagen!

För att summera påsken hittills så har den varit över alla förväntningar. När jag fick veta att jag skulle vara själv hemma hela påsken kändes det som att jag lika gärna kunde gräva ner mig. Men jag har haft superkul! Och morgondagen med mitt lilla A lär bli fantastisk!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0