Bussresan!

Jag har åkt en hel del buss i mina dagar, vill inte ens tänka på hur månag timmar jag spenderat på detta sätt. Efter ett långt uppehåll har jag de senaste veckorna åkt ganska ofta. De flesta bussresor är inget man kommer ihåg i efterhand, men dagens resa kommer jag att minnas. Varför? Jo, det var kanske världens bästa chaufför som körde. Han kom till busstorget med bussen, parkerade och gick ut i solen. Stod och småpratade lite med några som stod där. Sen gick han in i bussen och hämtade ett påskägg med godis som han gick runt och bjöd på. Han hämtade en busstidtabell för att försöka hjälpa två tjejer som skulle åka till Lit, dit det inte gick någon buss denna dag. Sen hjälpte han en man som inte kunde svenska att ta sig till flygbussen. Och allt detta på fem minuter.
När jag sedan skulle betala så trodde han att jag var under 20år, bara en sån sak!

Hela bussresan satt chauffören och pratade med en kvinna som skulle till Ås, han var så himla trevlig mot henne. Och så när hon klivit av och vi åkt ut från "Ås centrum" så kom det bästa på hela resan. Föraren saktar ner farten och slår på micken "Nu ska ni titta ut till vänster så får ni se en av Jämtlands finaste vyer. Titta! Det är helt makalöst!"
Hahaha, så himla härlig människa alltså!

Sen släppte han av mig där det inte ens finns någon hållplats för att det skulle bli närmare att gå.
Ja, jag säger då det, snacka om rätt man på rätt plats!

Inspirerande!

/M

Kommentarer
Postat av: Dryden

Jösses, sådana människor blir man ju glad av bara tanken på. Mer sånt, ja tack. :)

2011-04-25 @ 00:35:41
URL: http://www.dryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0