Träna tillsammans

När jag tränar ensam går jag alltid på pass. Tycker att det är jättekul men har länge varit sugen på att börja lyfta vikter. Ett annat av mina mål har varit att få in mer träning de veckorna jag har A, vilket inte är så lätt. Har köpt ett hantelsett och en träningsmatta och förra veckan körde jag faktiskt två pass med A ivrigt påhejande. Hon är som en liten mini-pt och tjatar på mig att vi ska träna, perfekt! Sen är det väl inte alldeles lätt att göra alla övningar med henne hängandes i mina ben eller sittandes på min rygg när jag ska försöka göra plankan (tungt nog ändå!).
 
I fredags fick jag följa med N på hans gym och vi körde ett armpass. Det var så himla kul! Ville aldrig åka hem. Orkade mycket tyngre än vad jag trodde också, blir ju lite annat när man är van vid Bodypump där det är sjunhundra repetitioner på varje övning mot för när man ska orka typ tre-fyra stycken.
 
Åh, funderar på om jag ska byta gym, vore lite smidigare att träna nära hemmet och med N. Men jag älskar ju mitt gym och det är ju så kul med passen. Ja, vi får se. Hoppas N orkar träna ikväll, jag skulle få provträna där två gånger. Och i morgon kommer min lilla pt igen så då blir det väl hemmaträning igen.
 
 
Idag gjorde jag förresten en mätning för första gången sen början av året. Mäter under bysten, midjan, höfterna, rumpan och låret på två ställen. Hade minskat 2cm överallt utom rumpan som håller hårt i centimeterna och höfterna där jag minskat 6cm! Det är jag nöjd med, speciellt som jag var sjuk så himla länge och bara satt hemma och tyckte synd om mig själv och åt choklad och annat skräp. Det som också är kul är att jag nu är mindre än innan jag blev gravid med A, men jag väger typ fem kilo mer. Dock betydligt mycket mer muskler nu. Konstigt nog känner jag mig mycket större nu...
 
                                                                                                      /M
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0