Uppochner

Kan ni förstå att vi flyttar om en vecka!? Helt otroligt ju! Overkligen, spännande och så himla kul! Den kommande veckan blir det packning och fix som står på schemat. Kommer nog att få en massa bra hjälp av min kära treåring.
 
Just nu går mina tankar konstant till en familj i min närhet som fått ett hemskt besked. Jag kan inte ens förstå hur grymt livet kan vara. Mitt hjärta värker. Som mamma kan jag drabbas av panik över att jag inte kan skydda min älskade flicka från allt ont. Hur mycket jag än älskar henne och hur väl jag än tar hand om henne så kan så hemska saker drabba henne ändå. Jag bara hoppas och ber att det aldrig ska hända. Och jag hoppas och ber att allt ska gå bra för lilla O, det måste bara göra det.
 
Så mina känslor är lite upp och ner just nu. Hade tänkt gå ut och dansa lite i fredags men den lusten försvann efter beskedet. Så det blev hem tidigt och lägga sig i stället, välbehövligt. Igår tog vi en sväng på stan, vi hade med N:s morbror som har downs syndrom och hjälpte honom att hitta nya skor, vilket inte var det lättaste, men jag tror vi lyckades bra tillslut. Han verkade väldigt nöjd i alla fall. På kvällen myste vi hemma och jag somnade såklart framför tv:n.
 
Idag har vi fixat med adressändring och så håller vi på att kolla på TV- och internetabbonemang till huset. N har nu åkt iväg för att kolla på hockey och jag väntar på att A ska komma, kommer att krama henne extra hårt och länge idag. Älskade, älskade barn!
 
Avslutar med några rader ur en av de finaste låtarna jag vet "Älskad från första stund" av Peter Lemarc:
 
Om det ändå hade räckt med bara min kärlek till dej
Den är större än du  tror
Större än kärleken själv
För när du steg ner på denna jorden rund
Var du älskad från första stund
Älskad från första stund

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0