Pratkvarn

Lilla A pratar hela tiden, hur mycket som helst. Vi har jättemånga roliga samtal nu. Måste skriva ner några saker hon sagt så jag inte glömmer bort.
Den här veckan när hon kom till mig så märkte jag direkt att hennes nya favoritord är "jätte". Jättegott och jätteäckligt tex. Men gulligaste var när jag hade gjort mig i ordning och hon frågade om jag var klar. Jag svarade att jag var det och då tittade hon på mig och sa "Du är jättejättefin mamma".

Hon är väldigt intresserad av det här med smink och så. En morgon när vi skulle åka till förskolan frågade hon "Är du klar med dina ögon mamma". Och en annan morgon sa hon bestämt att "Du får inte måla dig idag mamma, du är inte lika fin då". Hon kommer med så gulliga komplimanger, men hon brukar också säga att mamma har en jättestor mage och sånt charmigt.

Några ord som hon fått till lite fel men som låter så kul när hon säger är Hörhänge=örhänge, fel men ändå rätt på något sätt. Och så Härligheten=lägenheten, vem behöver ett hus liksom. :)

Mitt lilla hjärta som förgyller mitt liv så.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0