Helgen

Åh, vilken skön, mysig helg vi har haft! Var ledig i tre dagar, lyxigt! I fredags var även N ledig så då åkte vi till hans föräldrar. Vi åkte lite skoter och grillade korv ute på gården. Amanda ville aldrig kliva av skotern så N fick skjutsa henne runt, runt på gården. Hon har knappt pratat om något annat än skoter hit och skoter dit sen dess. Jättemysigt var det i alla fall.



Igår tog vi det lugnt hemma, var ute en stund och åkte pulka och lekte i snön. Sen blev det varm choklad och bullar när vi kom in. Började packa lite smått och det märks att A är fundersam.

Är så i valet och kvalet vad jag ska hitta på med boendesituationen. Har hittat en lägenhet som jag gillar supermycket men läget känns inte helt rätt. Men de lägenheterna som finns i "rätt" områden tycker jag inte alls om. Inte så lätt att gå från eget hus med stor trädgård till lägenhet, får nästan panik av tanken att bara ha en liten balkong att gå ut på. Ja, vi får se hur det slutar. Hinner hur som helst inte hitta något innan de nya ägarna till huset tar över, så det får bli en period hos N.

Idag har vi haft en skön dag, försökte få lite sovmorgon, den här veckan har varit hemsk sömnmässigt. A har sovit så illa, förutom de sista två nätterna som varit okej. Tror jag har kommit på problemet: Tomten! Sen julafton vågar hon inte gå in i ett rum om inte lampan är tänd, hon vill att jag ska följa med henne överallt, när jag frågar varför så säger hon "Tomten kommer". Lilla tussen min!
Var och hälsade på mamma i nya lägenheten och sen lämnade jag A hos hennes pappa. Sitter nu och väntar på N. Hade tänkt åka och träna men har ätit alldeles för klent idag. Så det får bli lite mys ikväll istället, varma mackor och te. Börjar inte jobba förrän 14 imorgon så jag tänkte hinna med lite fix innan. Måste komma ihåg att boka klipptid bland annat, som synes på bilden nedan.



/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0