Sön 6/2 -Dagen-

Jag blev väckt vid halv sex i morse av en riktigt gosig liten tjej. Hon låg och nynnade melodier och kramade mig. Gofisen! Tio i sex klev hon och jag upp, Magnus fick lite sovmorgon. Jag duschade och A tog ett bad innan vi väckte Magnus för frukost. Sen gick M och A ut och åkte pulka medan jag var inne och städade.
Putsade fönster också, solen gjorde att A:s små handavtryck på rutorna syntes lite för mycket. Men utsidan av fönstren får jag ta när våren kommer.

Efter sovstund för A och lunch så kom grannens 4-åring förbi och lekte med A en stund. Och sen kom morfar och tog med henne ut i pulkan på upptäcksfärd.

Det var en väldigt trött skrutt som somnade på en sekund tjugo över sex. Risk för tidig morgon i morgon alltså. Om hon inte vaknar redan ikväll och är vaken en stund då.

Imorgon börjar jag inte förrän elva, så jag hoppas på lite sovmorgon. Har så kallad sen vecka, vilket innebär att jag bara börjar klockan sex tre av mina sex arbetsdagar. Lyxigt!

Ja, just ja, i morse när vi var i badrummet så höll A på och "sjöng". Först trodde jag det var Bäbä (vita lamm), men sen kom jag fram till att det låter mer som hon sjunger Baby, baby och ibland så oooar hon också. Undrar just vad det är för låt, vi spelade den där Baby med Justin Bieber för henne, det är ungefär så hon sjunger men den verkade hon inte känna igen, även om hon diggade ordentligt.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0