Jag lever!

Ville bara meddela det!
Har klarat av mina nio arbetsdagar i rad, har somnat framför tv:n vid halv åtta varenda kväll. Så det blir inte så mycket liv utanför jobbet känns det som. Men jobbet känns kul! Börjar klockan sex nästan varje dag. Vissa dagar slutar jag redan klockan två och det är ju jätteskönt, tyvärr får jag stressa som en idiot för att hinna med allt arbete, så det är nästan bättre de dagar jag jobbar till tre eller fyra.
För lilla A går det jättebra på förskolan, hon trivs så bra! En dag förra veckan när jag skulle hämta henne så var de ute, hon satt i en lekstuga längst bort på gården men såg när jag kom och körde med bilen. Då hade hon ropat -Mamma! och pekat, sen sprang hon för att möta mig. Sötskrutten!
Idag höll vi på att busa på sängen, A satt på min mage och "dök" ner i madrassen, så råkade hon få till en kullerbytta och några till efter det, superkul tyckte hon att det var.

Här hemma står det lite stilla i renoveringarna. Vi har väl i alla fall tagit några beslut. Men tapeten som vi hittat verkar inte säljas längre. Så typiskt! Men jag ska nog beställa hem prover på några liknande.

På tal om beställa så gjorde jag en med vår/sommarkläder idag. 2000 kronor och bara en fjärdedel till mig (dessutom bara träningskläder, inte så kul). Resten var såklart till den lilla personen i hushållet som behöver mer kläder är mig och Magnus tillsammans. Men jag ska nog allt beställa lite till mig själv också, men jag inväntar bra rabatterbjudanden först.

Snart dags för melodifestival och sen blir det sängen. Ska vara på gymmet vid tio i morgon. Fick förresten sovmorgon i morse, så himla skönt! Vaknade och såg att det var ljust ute, kändes som klockan var typ tio. Klev upp och såg att den var tjugo i åtta. Haha, snacka om sovmorgon. Men men, det är ju ändå tre timmar längre än vanliga mornar så. Stackars Magnus hade klivit upp med A tio över fem!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0