Helgen

Men nu får vi väl ändå säga att vintern har kommit? Snön har verkligen vräkt ner. Som tur är har jag världens bästa granne som kommit hit både fredag och lördag och kört med snöslungan. Vilket hjälte!! Själv hade jag nog fått en hjärtattack om jag försökt skotta för hand.

Igår träffade vi Mariann och Emilia så tjejerna fick leka av sig och mammorna prata. Kul!

Har fixat det mesta som jag skulle göra den här stressveckan. Har några fix kvar innan jag åker mot staden igen. Packa mina grejer, packa det som A ska ha med till nya förskolan, sy upp A:s lucialinne.

Fredagens avsked på förskolan gick ganska bra. Det var värst på morgonen då A:s favoritfröken var där, det märktes på henne att hon också tyckte det var tråkigt. Så det blev lite känslosamt, kom några tårar när jag åkte därifrån.
När jag hämtade var det bara vikarier där och då kändes det inte lika mycket. Men lite jobbigt var det att plocka ihop alla saker, fröknarna hade även gjort en bok om Amandas tid på förskolan, med foton och text, så fint. Och så hade skolfotona kommit, jättekul, mitt lilla hjärta var sjukt söt! Såklart tycker jag det.
Förstår inte helt varför jag blir så påverkad av det här med förskolan, men så är det. Hoppas det går bra imorgon när vi börjar på nya stället. Det ska bli kul!

Kakorna vi bakade till förskolan blev i alla fall väldigt populära, gjorde mjukpepparkaka med morotskaksglasyr och så strösslade vi krossade pepparkakor på. :)

Nu ska jag sätta igång och fixa det sista, måste städa ihop lite också innan A:s pappa kommer.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0