Tors 23/9 -Baket-


Bananmuffins, Amanda-style.

Jag kom på att i senaste numret av Vi föräldrar (som jag köpte för overalltestet) så fanns det ett recept på osötade bananmuffins. De gjorde jag idag. Fast jag hade inte precis det som skulle vara i så jag gjorde om lite. Smör i stället för flytande margarin (sånt skit använder vi inte) och creme fraiche i stället för yoghurt. Amanda tyckte att de blev jättegoda! Fyra muffins klämde hon i sig under dagen. Hon hade säkert ätit upp alla om hon fått.


Underbar sockerkaka.

Sen blev det en sockerkaka också som blev himla god! Jag hade nog också kunnat äta upp alltihopa men stoppade den i säkerhet i frysen i stället.

Har beställt vinteroverall till Amanda nu. Men vad fundersam jag är på storleken. Skulle egentligen behöva mäta hur lång hon är, det känns som att hon har blivit lite längre, hon når i alla fall grejer som ligger högre upp nu. ;) Om man går på de kläder hon har nu så är storlek 74 lagom i längd fast lite för stort i midjan, 80 har hon börjat använda men de är både lite för långa plus att de är så stora i midjan att de hasar ner ännu mera. Valde mellan 80 och 86 och tog den mindre. Vi får väl testa och se, bara att byta annars. Men det hade varit praktiskt att veta hur mycket hon ska växa under vintern.

Så, nu ska jag gå och lägga mig. Skriver det varje dag men blir ändå sittande länge, länge efter att jag uppdaterat.

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0