Fre 3/9 -Fredagen-

Idag kom mamma på besök. Vi möttes först i Krokom och handlade lite lunchingredienser och sen gick vi hem och fixade mat. Ugnsrostade rotfrukter med smulad feta och tomater, ångkokt broccoli, vitlökssteka champinjoner, qournfilé. Bra fredagslunch. :)

Pappa kom också förbi en sväng och tog ner några element. Snällt! Nu ska vi bara skynda oss att fixa arbetet så vi kan få upp elementen och sätta på värmen igen.

Amanda har varit lite gnällig och jobbig de senaste dagarna. Tror att det är kindtanden på andra sidan som är på väg. Den känns i alla fall tydligt genom tandköttet.
Ganska trotsig är hon emellanåt men jag brukar inte bry mig om hennes "utbrott" så då slutar hon. Men annars är hon lika go som vanligt.

Gjorde plättar till middag idag. Amanda åt 16 stycken med mangopuré på! Hon har helt klart ärvt både mammas och pappas aptit. Sylten jag gjorde var i alla fall himla god.

På kvällen tog jag och Amanda en kort promenad till grannen där Magnus var på "fredagsöl". Amanda gick hela vägen fast hon blev lite distraherad när två hästar kom med någon minuts mellanrum. Då började hon gå efter dom istället och försökte prata med hästarna.

I morgon blir det väl en tur till stan för att handla mat och sen så kommer nog pappa och Aron för att hämta blivande ved.

/M

Kommentarer
Postat av: siriamanda

Å va himla stor hon är nu! Går så långt själv! Galet! :)

2010-09-04 @ 08:30:50
URL: http://siriamanda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0