Sön 10/10 -Plantering-

Idag har vi varit ute i stormen. Man blev lite lurad av solen men fy vad kallt det var. Magnus har grävt en massa jord och omfördelat den på tomten. Lite reslutat av det ser vi förhoppningsvis nästa sommar.
Jag har planterat lite lökar, hoppas på fina blommor till våren/sommaren.


Honungslök är så fin tycker jag och rosa tulpaner med.

Sedan piffade jag med lite hjälp av A vid trappan. Ljungen och murgrönan var där sedan tidigare.

 
Fruktlåda fylld med mossa, en liten krans och lykta. Underbar mossfylld sten som jag hittat i vårt dike.

Jag gillar mossa. Det är fint och mjukt. Har sådan tur för vår gräsmatta består av mer mossa än gräs, så det är bara att gå ut och gräva. Synd bara att när det närmar sig jul, då man verkligen vill pynta med mossa så lär den väl vara täckt med ett tjockt lager snö. Och nästa år kanske gräset tar över, tror inte att mossan kommer att trivas så bra när vi tagit bort alla träd.

Det är lite av vad vi har pysslat med idag.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0