Mån 15/11 "Pyssel och lek"

I lördags stickade jag en halsduk till Amanda. I gosig babyull är den, mosstickad med virkad kant och så en knapp så att den hålls på plats. Nu tror jag att vinterklädseln är komplett för lilla damen.


Turkos passar fint till hennes lila overall.

Hade tänkt börja sy lite idag, eller i alla fall stryka tygerna men A ville annorlunda och sov bara en liten stund så jag hann bara precis sätta igång strykjärnet så vaknade hon.


Kuddfodral och en julstrumpa till A ska det bli.

Mitt lilla hjärta verkar lite tussig. Hon vaknade jätteledsen inatt och när jag tog upp henne var hon jättevarm. Hon har varit varm hela dagen och lite snorig men annars mest som vanligt. Fast hon sover just nu så lite tagen är hon nog. Men annars har hon haft fullt upp med att leka, skjutsa dockan fram och tillbaka i gåvagnen, varje gång hon går ut från rummet vinkar hon och så hejar hon när hon kommer tillbaka. Sen körde hon lite bobbycar och vinkade. Hon gillar att gå runt i mina och Magnus skor och bära på min väska så jag letade fram en liten (party)väska som jag inte använder så flitigt längre till henne. Så den har hon struttat runt med, med armen upp i luften för att den inte ska glida ner från axeln och så vinkat såklart, varje gång hon går ut från rummet.
Vi höll på att bygga med hennes träklossar och då visade jag den med A på och sa "A som i Amanda", sen visade jag M och sa "M som i mamma". Då tog Amanda upp Ö och sa "Öh!". Hahaha!

Nu ska jag försöka lista ut vad vi ska äta till middag. Sen måste jag städa också.

/M


Kommentarer
Postat av: Mariann

Haha så gör Emilia också, upp med väskan på armen och högt upp i luften så den inte ramlar av :D

2010-11-20 @ 21:30:41
URL: http://mariann.blogg.se/
Postat av: Marja

De är smarta de där små! Hur många gånger har man inte själv irriterat sig på att axelbandet glider ner hela tiden. :D

2010-11-23 @ 13:27:10
URL: http://marjasoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0