Tors 20/5 -Fiiin dag!-

Kände mig lite seg och less på förmiddagen men sen blev det en himla bra dag. Superfint väder efter lunch så jag och Amanda gick ut. Kikade runt i trädgården och såg att det kommit maskrosor och pärlhyacinter. Rabarbern är så stor så vi kan göra paj nu. Vi gick även och hälsade på hästarna och det tyckte Amanda var jättespännande. Hon pekade och sa tittatitta. Sen vinkade hon till hästarna när vi gick. Sötis. Hon har vinkat mest hela dagen idag.
När vi kom hem satte jag på Amanda lite tåligare byxor och så fick hon krypa runt i gräset medan jag satt i solstol och höll koll så att hon inte stoppade något i munnen. Hon kröp direkt fram till en liten plätt där gräset är borta och jorden sticker fram och satte sig i den. :)
Sen fick vi besök av Amandas farfar och Agneta. Farfar och Magnus körde skräp till tippen och vi satt ute först och sen gick vi in en stund när Amanda hade tröttnat på att vara ute.

De senaste dagarna har Amanda börjat säga mamma jätteofta, men idag var första gången som hon sa det så Magnus hörde. Så nu vet han att hon kan det, att jag inte bara har hittat på. Mest säger hon det när hon blir gnällig eller när hon äter och jag är för seg med att ge henne mat. :)

Efter middagen idag gick vi ut igen. När vi grävde ner jordvärmeslangen i höstas fick vi ju gräva bort några buskar i häcken. De har legat i en hög under hela vintern, men nu såg vi att de hade börjat få knoppar så vi tog och grävde ner dem igen. Förhoppningsvis tar de sig igen så slipper vi köpa nya. När vi kom in tog jag och Amanda en dusch, det tyckte hon var jättekul. Hon satt på golvet och lekte med en badanka, pratade och skrattade. När vi klivit ur duschen satte jag en sådan handduk med huva på henne. Hon kröp in i duschen igen och slet av sig handduken. Antar att hon ville duscha mera? :)

De senaste dagarna har Amanda strulat med sömnen, hon vill nämligen aldrig somna på kvällarna. hon är vaken till typ elva. sover oroligt och sen vaknar hon ändå tidigare än vanligt. Idag sov hon inget på eftermiddagen och då somnade hon mer normal tid, halv tio ungefär. Ska bli intressant att se hur natten och morgonen blir. Kanske får vi se till att hon inte sover något på eftermiddagarna längre.

Nu ska jag torka håret och sen hoppa i säng.
Hoppas på en lika fin dag i morgon!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0