Tis 18/5 -Mat-

Jag har drabbats av lite bloggtorka. Det plus att det är så mycket annat att göra hela tiden.

Vi fixade lite i trädgården i söndags. Jag vände grönsakslandet och Magnus grävde upp en rabatt. Nu har allt regn gjort att vi har fått en damm, irriterande. Sen har vi rensat skräp i boden, målat tak mm.

Amanda busar på som vanligt. Två gånger de senaste dagarna när vi tittat bort några sekunder så har hon hunnit klättra halvvägs upp i trappan. Så nu släpper vi henne verkligen inte med blicken en sekund förrän grindarna kommit på plats. Men hon är himla duktig också, hon klättrar upp för hela trappan på en minut typ (då går vi självklart bakom ifall hon skulle tappa balansen). Bra mycket snabbare än om jag själv skulle försöka, hehe.
Idag har vi äntligen hittat en till grönsak som Amanda gillar, nämligen majs. Så det är det och broccoli som gäller. Tänkte köpa ärtor och testa med. Paprika gillar hon inte, inte haricot verts och sallad. Avokado ville hon inte heller ha idag, det har hon ätit förut, lika med gurka. Så det är lite ensidigt på matfronten, men vi testar nya saker hela tiden så får vi se vad hon gillar. Jag är glad att hon i alla fall äter någonting. Även om det blir lite väl mycket köttbullar kan jag tycka...

Jag har varit grymt sötsugen nu på slutet, speciellt sugen är jag på någon kladdig, mäktig chokladkaka. Jag ska ta och baka en någon dag, har ett superbra recept på just det jag vill ha.

Nu ska jag mysa lite framför tv:n med familjen. Är trött, blev väckt kvart över sex i morse...

/M



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0