Fre 21/5 -Fiiin dag igen!-

Åh, vilken härlig dag! Vi har varit ute mest hela tiden. På förmiddagen tog jag och Amanda en promenad in till Krokom. Var på Apoteket och ICA en sväng innan vi gick hem igen. Kom hem lagom till lunchen. När den var uppäten gick vi ut igen. Amanda som bara sovit tio minuter på förmiddagen somnade till slut i vagnen och jag slog mig ner i solstolen med Aftonbladet och Klick-bilagan. Skönt! När Amanda vaknade satt vi på en filt och lekte länge och väl. Väntade på att Magnus skulle komma hem. Amanda vinkade till alla bilar som åkte förbi. :)

Så småningom gick vi in och jag somnade som en stock på golvet vid tv:n. Sov väl en halvtimme eller så innan det var dags att göra middag.
Efter middagen gick jag ut igen och planterade mina plantor i krukor. 18 krukor blev det och då ska jag få ungefär lika mycket till. Problemet är ju var man ska ställa dom tills det är nog varmt för att plantera ute. Ja, nu hamnade dom på golvet i vardagsrummet så länge.
Sen körde jag bort lite löv och skräp som jag krattade ihop för flera veckor sedan. Tog även ut utemöblerna eftersom jag blev så less på att det är så trångt i boden där de står. Ska försöka få tid att måla möblerna i sommar.
Så satt jag en stund och bara njöt av solen också innan jag gick in till familjen. Amanda var riktigt gnällig men till slut gav hon upp och somnade.

I morgon blir det 75 års kalas! Kul att träffa familjen. Och sen ska Siri sova över så vi får lite systertid. Och hon får lite mostertid också. :)

Nattinatt!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0