Tis 16/3 -Mat och sömn-

Vi tog en tur med pulkan igår, gick runt lite i grannskapet och lite på skoterspåren. Amanda verkade tycka att det var spännande att komma så nära allt, satt och vände sig fram och tillbaka och kollade. När vi kom in gjorde vi middag till henne, men det var hon inte så sugen på, så det blev bara några tuggor. På kvällen åt hon massor av gröt och ville ha mer så hon fick lite banan. Tillslut fick jag avleda hennes uppmärksamhet på maten med nappen.
Hon somnade strax efter nio, så då fick vi en liten lugn stund innan läggdags. Amanda vaknade runt tolv, men då fick jag henne att somna om. Sen vid två vaknade hon igen och fick en flaska. Efteråt var hon lite gnällig så Magnus fick vagga henne lite medan jag gick upp för att pumpa ur. Sen sov vi till halv sju. Vad skönt det är att få sova så länge i ett sträck. Tänk att sova en hel natt! Men jag är nöjd med att hon bara åt en gång, det var längesen det hände senast.

Några planer för dagen har vi inte, men vi ska försöka komma ut lite i solen. Ikväll ska vi ha en middagsgäst, Magnus nya kollega som är och praoar hos honom, så då måste jag fixa någon god mat. Tror det blir kycklingfilé i ugnen med klyftpotatis.

Kanske vi ska gå ut nu på direkten, innan det är lunchdags? Först ska det pumpas lite i alla fall. :)

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0