Lör 5/6 -Frånvaro-

Jag har varit lite frånvarande ett tag. Men det har ju varit så mycket annat på gång så jag har prioriterat bort datorn. I början på veckan var det fint väder, så då var vi ute så mycket vi kunde. Siri kom också och hälsade på, roligast! Sen har det varit kakbakning och studentfirande! Ja och en massa annat, fullt upp helt enkelt.
Jag kan ju bara inte förstå att mina minsta syskon har tagit studenten. Det betyder ju att de är stora. Och jag större. Hehe.

Idag har vi varit så sega, man kunde tro att vi verkligen _firade_ studenten igår. Men på eftermiddagen blev det lite gjort i alla fall. Magnus hängde med Amanda och jag var ute och fixade. Sandpapprade panelen där den blev kapad, oljade in ändarna, planterade rosor i krukor (tills de ska ner i rabatten). Oljade in "fötterna" på utemöblerna med.
Sen har vi upptäckt att vi blivit invaderade av bladlöss (tror vi att det är iaf). Först såg jag ett gäng på brevlådan, sen på bilen och nu är dom över tamejtusan hela huset. Okej inte riktigt men det är inte långt ifrån. De sitter på grunden och längst ner på panelen och sen runt entrén. Och på mina blommor. Asäckligt! Och om det nu är bladlöss, varför är dom på huset? Jag gick runt i typ en timme förut och sprayade såpvatten på dom. Men dom är seglivade. Läste att en bladlus kan försöka sig x50 på ett dygn. De behöver inte ens para sig för att få barn. Usch och fy. Tänk om de tar sig in?! Då flyttar jag!

Nog tjatat om äckellöss.

Studenten igår var trevlig, men alldeles för kylig. Man blir lite nostalgisk och vill liksom hoppa upp på ett flak och skrika lite. Fast jag tyckte att studenten var grymt överskattad och löjlig när jag själv tog den. Och det är den ju. Flakåkningen var hemsk, vi hade fem plusgrader och storm typ, fy vad kallt det var. Dessutom åkte vi i en hökärra bakom en seg traktor, ingen musik eller nåt. Fast vi gick musiklinjen så vi kunde ju sjunga Studentsången i fjorton stämmor typ. ;)
Det roligaste är ändå att läsa vad som står på banderollerna på flaken tycker jag. De som anspelar på sex eller hur mycket supning det ska bli under kvällen är ju löjliga men vissa är väldigt fyndiga.

Nej men jag tror jag ska ta mitt zombie-jag och gå till sängs. Hoppas på en piggare familj i morgon, efter en lång sovmorgon. Dream on! :D

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0