Lör 12/6 -Städdag-

Usch, vad jag sov dåligt inatt. Det var så galet varmt att jag trodde jag skulle få värmeslag! Sen var det en liten tjej som sov mellan sina föräldrar och som for runt som en vilde. Hon ligger helst på tvären mellan oss och trycker upp huvudet mot den ena och sprakar på den andra. Inatt var det jag som fick sparkarna. Till slut stog jag inte ut mer utan la Amanda i hennes säng. Det tog en minut från jag la henne där tills hon stod upp och grät. Så, hon kom upp till oss igen och somnade direkt. Jag somnade så småningom...

Efter frukost åkte vi till stan och veckohandlade. Kom hem till lunchen och sen har jag städat hela eftermiddagen. Fasen vad jobbigt det var, rena träningspasset.

När vi hade ätit middag gick Magnus ut och klippte gräs medan jag och Amanda lekte lite. Fast A var trött och gnällig så vi la oss på sängen och jag sjöng vaggvisor, ca 50 gånger. Hon somnade men vaknade igen när jag skulle lyfta henne till spjälsängen. Magus hade precis kommit in och duschat så han la sig med henne. Han är mycket bättre på att få henne att somna än vad jag är. Hur som helst så hade hon fått förnyade krafter för efter en stund kom hon krypade ut från sovrummet igen. Så lekte hon ett tag till innan hon somnade på golvet. :)

Jag tog och lekte lite konstnär och målade (=kladdade lite färg) två tavlor. Vad kul det var! Jag älskar att pyssla!

Tog och letade lite tapeter på nätet och har hittat två som vi måste kolla upp. Tyvärr verkar de inte finnas att beställa som prov någonstans men de är från Boråstapeter så de borde finnas på nån affär i stan. Hade hittat en jättefin tapet till Amandas rum men när jag fick hem provet så såg den inte ens i närheten likadan ut som på bilden. Men nu hade Bt börjat med en liknande så den måste som sagt kollas upp.

Nu ska jag gå och lägga mig. Förhoppningsvis hinner jag sova ett tag innan fröken Spark vaknar och vill sova hos oss. :)

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0