Tis 27/7 -Spruta-

Idag har vi varit på 1års-kontroll på BVC. Amanda har växt som hon ska, 74cm lång, 8670gram "tung". Sen var det ju vaccinationsdags också. Usch som jag gruvat mig. De förra gångerna har hon blivit så otroligt ledsen, nästan otröstlig. Då har jag kunnat amma henne lugn, men det går ju inte nu. Som tur var gick det bra. Magnus fick hålla när de sprutade och då blev hon ledsen och ville till mig, så kramades vi lite och sen fick hon syn på en affisch med en bebis på och då blev hon glad igen. Vi hade även tagit med vindruvor att muta med men det behövdes inte. Nästa kontroll är nu inte förrän hon är 1,5år, men man fick höra av sig ifall man vill mäta och väga nåt emellan. Vore ju kanske kul att göra det i alla fall en gång under hösten.

Tog en powerwalk efter middagen. Gick upp längs Buskholmsvägen, fast jag tycker det är så läskigt att gå i skogen. Tror att det ska komma björnar och sånt hela tiden. Haha. Men jag skrämmer ju upp mig själv så jag går jättefort!

Amanda går mer och mer nu, när hon vill någonstans snabbt så kryper hon fortfarande men annars så går hon mest.
Ibland så lyckas hon säga ord som är riktiga fast hon inte vet om det. Idag när vi var och handlade så visade jag ett gosedjur för henne som var en hund. "Titta vovven", sa jag. "Vov-vovven", sa Amanda då. :D

I morgon ska kanske Magnus och bästaste grannen åka till stan och handla golv och gips till övervåningen. Ja, alltså Magnus ska handla men grannen är snäll och kör eftersom vi inte har någon dragkrok. Så skulle de köra några lass till återvinningen också. Sådana grannar är guld värda! :)

Jag ska snart dra mig mot sängen nu.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0