Fre 16/7 -"Pappa"

Idag har vi varit ute mest hela dagen. Det är ju bäst att passa på för de hotar ju med sämre väder snart.
Efter frukost gick Magnus ut och grävde lite. Jag och Amanda tog med filten och leksakskassen och satte oss under parasollen och lekte. Jag försökte även att fixa lite i trädgården samtidigt. De var här från kommunen och fixade de trasiga rören som orsakade våran vattenskada. Amanda var mycket imponerad av de stora grävmaskinerna, hon var alldeles tyst (och det är inte ofta hon är det) och bara tittade.
När hon började bli trött tog jag henne i vagnen och körde runt kvarteret så att hon somnade. Sen hem igen och gräva och fixa.

Efter vi ätit lunch for vi in till stan. Först var vi på Barnens hus och köpte en födelsedagspresent till Amandas kusin Meja, som fyller år dagen efter Amanda. Sen blev det mathandling både på Willys och Maxi.

Fortsatte mitt arbete ute när vi kom hem innan det var middag. När vi hade ätit tog jag äntligen tag i målningen och har nu grundat allt. Känns bra! Bara två lager färg till som ska på. När jag ändå var i farten och det dessutom var ovanligt lite mygg så tog jag och rensade två rosenbuskar också innan jag gjorde kväll.

Magnus och Amanda var inne och lekte under tiden. Och idag har Amanda börjat säga "pappa"! Äntligen, som jag har tjatat detta ord för att hon ska lära sig. Tror en viss pappa blev väldigt nöjd och stolt också. :)

Efter en dusch hamnade jag här framför datorn, men nu ska jag hoppa i säng.
Hoppas på trist väder i morgon för jag måste städa och baka hela dagen!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0