Tors 21/1 -Palsternackspotatismos-

Vi firade halvårsdagen genom att bjuda på palsternackspotatismos. Inte så många grimaser men en hel del rysningar blev det från Amandas sida. Efter några skedar slutade hon att öppna munnen när jag stack fram skeden. Men vi försöker igen en annan dag.
Efter lunch för mig och Amanda gick vi ut en sväng. Hon somnade efter en stund men vaknade när vi kom hem igen. Men sen sov hon ganska länge före lunch så hon var väl inte så trött.

Nu far hon runt på golvet här och leker med leksaker, äter på sängen och stolen samt försöker riva ut pärmar och tidskriftsamlare ur bokhyllan. Så det gäller att ha koll!

Jag måste klippa håret! Jag blir galen! Tristare hår än mitt får ni leta länge efter. Jag har nog skrivit det x antal gånger förut, men jag saknar tiden när Lotta bodde nära och såg till att jag såg vettig ut i håret jämt. Alltid nyklippt, fina frisyrer och så kom hon förbi när jag skulle på fest och fixade finaste festfrillorna! Inte för att jag är i så stort behöv av fina festfrisyrer nu förtiden, men lite glammig kan man väl få vara fast man är mamma?

Åh, sen har jag blivit förälskad i en tunika. Som råkar kosta 1695:-. Som hittat va? Suck...

Förresten så blir det ingen städning i huset i morgon för han som håller på i badrummet blir inte klar förrän på måndag, men suck igen! Men vi ska träffa mamma i alla fall, så något kul blir det.

Nej, nu ska jag leka lite och sen kanske jag ska våga mig på att göra tjockpannkaka. Det är den stående torsdagsrätten i familjen Söder (fredagar är spagetti och köttfärssås :) ), jag är superdålig på att göra det så Aron brukar vara kock på torsdagarna, men idag skulle han bli sen. Så antingen får jag testa, eller gå hungrig, vi får se.

/M

Kommentarer
Postat av: Dryden

Vi får väl sonika dra igång en kampanj för att återinflytta familjen där nerifrån?

2010-01-22 @ 13:10:05
URL: http://www.dryden.se
Postat av: Marja

Ja, det får vi göra! Vore grymt!

2010-01-23 @ 11:02:37
URL: http://marjasoder.blogg.se/
Postat av: Charlotta

Jag är med på den kampanjen! :D I would just loooove it! Flytta oss till underbara Östersund! Bygg upp min drömkåk på Frösön igen!



Vad roligt att höra Marja! :) Klart jag fixar håret på dig! :) men då får du ta med dig "Mandis" och komma hit :)



kramar!

2010-01-24 @ 00:05:52
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/
Postat av: Marja

Då blir det en ganska problemfri kampanj alltså? :)



Hm, åka typ 75 mil med fröken överaktiv för att klippa håret...hmm, jag får nog fundera lite på det. :D



Kram!

2010-01-24 @ 11:38:19
Postat av: Charlotta

Njaaae... Du ska övertala Carln också ;)

Ja, det vore väl mysigt att sitta på ett tåg i 11 timmar med A? ;)

Fundera på det, annars kan jag ta med saxen när vi besöker staden i sommar :)

kramar!

2010-02-03 @ 22:34:35
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/
Postat av: Marja

Och IngaLill? :)

Haha, jag lovar dig att hon skulle riva hela tåget. De skulle tvinga oss att kliva av på någon nedlagd station mitt ute i skogen. :D

Men ta med saxen i sommar. Jag bör nog klippa mig i alla fall en gång innan dess, suck...

Kram!

2010-02-04 @ 11:38:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0