Sönd 24/1 -Seg natt-

Siri kom ju hit igår och vi hade lika roligt som alltid. Roligt att snacka lite skit med någon som förstår allt, alla interna grejer och så.

Amanda åt duktigt av palsternacksmoset igår, vilket jag skulle få lida för senare (se längre ner) och på kvällen fick hon mera gröt än tidigare för att se om hon blev mera nöjd på natten då. Först ville hon inte somna alls, gnällde och skrek. Magnus bar runt på henne tills hon somnade, när han la ner henne vaknade hon, då ammade jag lite tills hon somnade igen. Sen gick det ungefär två minuter så vaknade hon och skrek igen. Och så höll det på i över en timme. Hon somnade vid kvart över tio-halv elva någon gång. Sen sov hon faktiskt ända till kvart i två, då började gnällandet och skrikandet igen. Vi vaggade och ammade omvartannat ca en halvtimme, sen fick hon ligga kvar brevid mig och jag försökte med det mesta för att få henne att somna. Tillslut vaknade hon ordentligt och började krypa runt i sängen och prata, krafsa på väggen och sånt. Jag var sjukt trött, men var ju tvungen att hålla koll på vad hon gjorde. Hur som helst, tillslut somnade hon, då var klockan typ halv fem. Då hade hon pruttat som bara den innan och sen bajsat, så troligtvis hade hon ont i magen. Vet inte om jag vågar ge någon palsternacka idag, för jag orkar nog inte med en sådan kväll och natt själv.

Det positiva var ju att hon bara åt en gång i natt, bara det att matstunden höll på i 2,5-3 timmar. :D

En negativ sak till är att jag har fått lite mjölkstockning. Fick en gång i höstas och nu är det på samma ställe igen. Inte så mycket, förra gången var värre, men det är inte speciellt skönt ändå.

Nu ska jag inte klaga mera idag utan glädjas åt min underbara lilla tjej (även om blocket-annonsen är nära ibland) och Magnus och hela min familj, vad skulle jag göra utan dom?
Kanske ska jag passa på att sova en stund nu när Amanda har somnat i Magnus famn framför tv:n.

Förresten är jag sugen på att åka längdskidor, jag har fått lillebrors gamla skidor och stavar, men pjäxor måste jag köpa. När vi har flyttat så har vi ett elljusspår precis där vi bor, så kanske kan jag komma igång med lite åkning.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0