Ons 27/1 -Utveckling-

Usch, igår eftermiddag började jag må riktigt illa, trodde att jag fått magsjuka. Inga kräkningar kom, tack så mycket, men riktigt bra har jag inte känt mig idag. Fast efter en liter blåbärssoppa och en två timmar lång sovstund förut så känner jag mig bättre i alla fall. Vill ju inte bli sjuk så jag inte kan ta hand om Amanda, eller ännu värre, smittar ner henne med något hemskt.

Det är visst något oväder på gång, det snöade en del här förut och blåste rätt mycket så vi stannade inne idag. Lika bra när man inte mår helt hundra.

Alltså min lilla tjej är så himla glad och sprallig! Hon gör mig så glad.
Mamma berättade att när jag var liten så var jag lugn, försiktig och provade inget nytt förrän jag visste att jag skulle klara av det. Det stämmer jättebra med min personlighet som vuxen också. Undrar om Amanda kommer att vara lika som vuxen som hon är nu? Ivrig, framåt, sprallig, glad, inte nöjd med det hon kan utan vill kunna mera. Ska bli spännande att se!

Hon vill stå mer och mer nu, hon håller i sig själv, men man får ju vara med för ibland släpper hon greppet för att ta något. Hon har inte riktigt förstått att hon ramlar om hon inte håller i sig. Men hjälp vad fort det går, snart tar hon väl körkort och flyttar hemifrån. Jag hinner ju inte med i utvecklingen!

Åh, vad jag längtar tills vi ska inreda Amandas rum, det finns ju så himla många fina barngrejer, åh vad roligt!
Jag längtar i och för sig efter att få inreda alla rum i vårt hus, det ska bli superkul! Idag är i alla fall kakelsnubben klar, så till helgen ska vi börja städa!

Nu ska vi leka lite och invänta att resten av familjen kommer hem.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0