Ons 20/1 -Förlossningsminnen-

Ja, för ett halvår sedan var vi på förlossningen och trodde att vi snart skulle få träffa vår lilla bebis. Det var nog tur att jag inte visste att det var 14 timmar kvar tills hon skulle komma ut. Det känns dock som det är jättelängesen och mycket har jag nog redan förträngt. Det känns ju som att Amanda alltid har varit hos oss!

Igår kröp hon lite framåt igen, tills hon glömde bort handen och störtade på näsan, ajaj. Men snart kanske hon fixar kordinationen.

Hon hade svårt att sova i natt också, sparkar, viftar och gnäller, även i sömnen. Till slut väckte jag henne, bytte blöjan och pratade en liten stund, sen gick det bättre för henne att sova. Skumt! Även pratar hon i sömnen ibland dadada... och favoriten dra in läpparna i munnen och säga mmmmmmm...

Vi klev upp lite tidigare än vanligt, vid åtta, tittade lite på morgontv innan vi gick ner och fixade frukost till mig. Sen efter tio så tog Amanda en förmiddagslur, längre än vanligt, kanske vi äntligen kan få till lite bra sovrutiner på dagarna? Hon och jag delar på en 1,20 bred säng här, den står i ett hörn och så lägger jag kuddar längs långsidan när hon sover där själv.
Vanligtvis brukar hon gråta och/eller skrika när hon vaknar själv men idag hörde jag hur hon började prata som bara den där uppe. Så jag smög upp för att kolla vad hon gjorde. Då hade hon först krupit ner till fotändan på sängen där hennes mockasiner låg, tagit med sig båda och krupit tillbaka till huvudändan och det var dom hon låg och pratade med. Roliga lilla tjej!
Sen fick hon hoppa ur pyjamasen, bli insmord och få på kläderna och de något neddregglade mockasinerna. Nu har hon gått runt lite i gåstolen och spelat härliga melodier för mig. DJ Amanda!

Planerna för dagen är lunch snart, mata Amanda och sen en promenad. En ganska vanlig dag alltså.

Nu ska jag plocka upp damen här, hon står och tittar på mig och sträcker upp armarna, -Ta upp mig! :)

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0