Fre 29/1 -Napp-

En lite gnällig natt var det, kanske är det andra tanden som håller på att bryta igenom. Vid femtiden gick det inte att få henne lugn, inte ens genom att amma (!), men då kom jag på att ge henne nappen. Då blev hon lugn direkt och somnade. Om det nu är tanden som gör ont så kanske det är skönt att suga och gnaga på den.
Förut har hon ju knappt använt napp eftersom hon aldrig riktigt fått till tekniken, nappen har bara flugit i väg för henne. Men så tyckte ju BVC att vi skulle testa att ge henne napp ibland på natten i stället för att alltid amma, så då köpte vi några nya nappar och nu visste hon hur hon skulle göra för att de ska stanna kvar i munnen. Skönt att ha ett alternativ att ta till om inget annat fungerar.

Amanda fick lite palsternackspuré till frukost. I natt är ju Magnus här så då får jag avlösning i fall hon får ont i magen. Dessutom tänkte jag att om jag ger henne vid frukosttid så kanske det värsta hinner gå över innan kvällen. Men förhoppningvis får hon inte ont alls. Vill ju att det ska fungera så vi kan gå vidare med andra smakportioner.

Helgen bjuder på städning, roligt! Förhoppningvis kanske jag får sätta upp lite gardiner och sånt också. I alla fall i sovrummet tycker jag, så det går att dra för lite när man ska sova. Det kliar i mina inredningsfingrar!

Nu ska jag kika till sömntutan där uppe.

Ha en fin dag och helg om vi inte hörs något mera!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0