Tors 4/2 -Snöskottning-

Jodå, vi gick ut efter lunch, men i stället för den vanliga promenaden så satte jag Amanda upp i vagnen så fick hon sitta och titta när jag skottade snö. Och det verkade hon gilla, hon skrattade och pratade. Det är väl kul att se andra som sliter, haha. Nej då, det var faktiskt rätt lättskottat idag, mjuk och fluffig snö, men stor tomt så det tar tid ändå. Mot slutet blev Amanda lite less så sen gick vi in och lekte en stund innan hon somnade.
Tror hon skulle tycka att det vore kul att inviga sittdelen till vagnen snart, så det får vi nog göra.

Jag har uppdaterat mig på alla bloggar jag följer, har blivit en riktig bloggnörd det senaste. Njuter även av en kopp te, ekologisk rooibos med rabarber- och vaniljsmak, gott! Har kommit in i en riktig teperiod sen jag kom hit till pappa, många koppar om dagen blir det.

Jag funderar på att steka tunnpannkaka till middag, jag och bror pratade om det för ett tag sedan hur gott det är. Men jag vet ju hur det är, halvvägs genom stekningen så ångrar man sig, det tar ju sån tid. Kanske inte världens bästa middag heller, ur nyttighetssynpunkt, men man behöver ju inte vara nyttig jämt. Och jag måste faktiskt säga att sen jag kom hit så har jag varit väldigt nyttig oftast. Ätit jättelite godis och knappt druckit någon läsk, förutom julmust på jul då. Och ni som känner mig vet ju att jag är ganska stor konsument av de sakerna annars. Men så är det ju en mil till närmsta affär och så sugen är jag aldrig på godis att jag går en mil enkel väg för att köpa. Och skulle jag någongång göra det så lär ju promenaden göra att jag förbränner de kalorierna. Perfekt sätt att bryta sockerberoende, flytta ut på landet, långt från affärer. :)

Nu hör jag att skrutt har vaknat däruppe så det är bäst att jag springer upp och kollar vad hon gör.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0