Tors 4/2 -Att det ska vara så svårt...-

...att ta sig ut när man suttit inne några dagar? Sen när man väl kommer iväg så är det ju så skönt med lite luft! Igår var det riktigt härligt ute, tolv minus, vindstilla och stora snöflingor som föll. Så i eftermiddag blir det också utgång.

Amanda, denna lilla vilde har fått en ny favoritsyssla nu, hon reser sig upp. Tar tag i något med lämplig höjd, drar sig upp och tar sen små steg närmare det hon håller i tills hon står upp. Mycket duktigt, men ganska farligt, för sen så kommer hon på att hon ska ta tag i något annat så då släpper hon bara greppet. Då gäller det att vara med och fånga henne. Vi måste nog köpa någon slags hjälm till henne...

Igår när hon sovit förmiddag så hörde jag att hon började prata för sig själv däruppe. Väntade någon minut innan jag gick upp, men när hon blev oroväckande tyst så gick jag dit. Då hade hon krupit över kuddarna jag lagt som skydd (har snart tagit varende kudde i huset) och låg med nederkroppen på min huvudkudde och överkroppen på en stol som står bredvid sängen och fungerar som sängbord. Där hade hon rivit ut en förpackning med näsdukar och slängt på golvet och så låg hon med ett fast grepp om min bankdosa, med nappen i munnen och en filt runt benen. Alltså, hon såg för kul ut. Supernöjd och samtidigt lite busigt skyldig på något sätt. Men tur att hon inte trillat ner. Behöver jag säga att jag längtar efter spjälsängen? Och madrassen ska sänkas direkt!

Jag har så många roliga bilder att visa, men det får bli när vi kopplat ihop vår dator igen. Jag orkar inte föra över alla bilderna till pappas dator.

I helgen händer det grejer i huset, jippi! Om nu inget oplanerat inträffar. Och det brukar det ju göra. Men nej, nu ska det väl bli klart någon gång!?

Nu ska jag kika till busbebisen och sen blir det lunch och promenix.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0