Tors 25/2 -Gardiner och blommor

Fy, vad ensamt det var att lägga sig igår, nästan så jag hoppades att Amanda skulle vakna så jag kunde ta upp henne till mig. Men tillslut somnade jag i alla fall. Det var i övrigt en normal natt, tre matningar, morgon kvart över sju. Blev väckt av att en liten hand klappade mig i ansiktet, mysigt. Sen var det full fart och Amanda höll på att prata sönder mig, långa vokalljud var det gällde i morse. Aaaaaaaaaah och ååååååååååh. Annars är det ju mest dadadada som gäller och så har hon börjat säga buuu, buuu också. Undrar vad det är hon försöker få fram?

Har piffat lite här hemma idag, städat, hängt upp en hissgardin och spritt ut blommor i fönstren. Vi behöver köpa många nya gardiner och massor av blommor. Gardiner tycker inte jag är så jätteroligt, jag hänger upp en och sen får den vara där, tvättar den ibland. Eventuellt kan jag byta nån gardin vid jul men annars kör jag samma jämt. Jag har i alla fall snöat in på hissgardiner, det är så fint. Så det ska vi nog ha både i köket och i matsalen. Blommor däremot tycker jag ju är superkul! Tyvärr har flera inte klarat av att bo utan mig, mina Plättar i luften strök med ganska fort och nu har min superfina Murgröna också gett upp. Kanske kan det gå att klippa ner den? Får väl prova. Hur som helst, massor av blommor behövs! Och när vi fått lite ordning där nere ska jag köpa fina snittblommor, längtar efter tulpaner så om det fortfarande är säsong för dom när vi är klara så ska jag köpa en stor bukett.

Nu är skrutt arg på mig, vill väl att jag ska underhålla henne lite. Och så är hon nog lite trött också. Bäst att gå och leka då!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0