Ons 3/2 -Puh!-

Jag är helt slut! Om det är så här jobbigt att hålla koll på ett krypande barn, hur ska det då inte bli när hon börjar att gå? Är det då jag ska börja jobba kanske? ;)
Och vad är det som gör att små barn dras till saker de inte får hålla på med? De kan ju inte på förhand veta om att de inte får och tycka att det är spännande därför.

Nu ligger hon i alla fall och sover och jag pustar ut en stund. Det blev lite sovmorgon i morse så sovstunden är lite sen. Men sen blir det väl lunch och så ska vi försöka gå ut. Om det blivit lite varmare än när jag kollade senast.

Jag funderar mycket på framtiden nu, vad jag ska bli när jag blir stor. Det är så svårt, mitt jobb jag har nu är väl okej, men den stora nackdelen är ju arbetstiderna. Det är nog det viktigaste, bra arbetstider. Då försvinner ju ganska många alternativ, allt inom handels till exempel. Annars vore det ju himla roligt att jobba som florist, men det faller ju också på arbetstiderna. Sen skulle jag även vilja jobba närmare hemmet, allt för att Amanda ska slippa jättelånga dagar på förskola och skola. Och få se nu, hur många spännande, lediga jobb, med bra arbetstider, schysst lön och som inte kräver någon speciell utbildning finns det i Krokom? Hmm...
Nu har ju jag aldrig haft några speciella karriärsdrömmar, min dröm har alltid varit att få en familj och ta hand om den på bästa sätt. Alltså vore egentligen det bästa yrket för mig hemmafru, vad säger du Magnus? :D
Nej, men man skulle ju behöva utbilda sig till något. Men vad? Jag känner mig för gammal och på fel ställe i livet för att hoppa på någon lång utbildning.
Äsch, jag blir väl kvar på mitt gamla vanliga jobb tills pensionen. Jag har ju redan varit där i åtta år till sommaren, så det är väl lika bra att fortsätta...

Ja, så är det. Snart borde lilltösen vakna så då är min vila slut.

/M

Kommentarer
Postat av: blommigatjejen från FL

hihi ja det där känner man igen med krypandet:)

2010-02-03 @ 19:18:28
URL: http://annelimedi.blogg.se/
Postat av: Robban

förlåt! åtta år är länge! 8 år 7 månader....... :X

2010-02-03 @ 23:31:15
URL: http://www.robertryden.com
Postat av: Veronica Anderheim

Det är aldrig försent att börja plugga, seee på mig:-) Jobbade 10 år på samma ställe innan jag bestämde mig. Dessutom tror jag att det funkar bra att plugga när man har barn, eftersom man kan styra en stor del av studie tiderna själv. Hoppas att vi får se er något snart igen! Veronica A

2010-02-04 @ 13:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0