Mån 22/2 -Spis!-

Någon i familjen har fått sin spis, tyvärr var det inte jag...

Hon tycker att det är kul att stå och slå på plattorna. :)

Det gick fint på BVC och Amanda visade sig från sin mest charmiga sida, det brukar annars mest vara tårar och skrik när vi är där. Hon skrattade och pratade. De var mycket imponerade över allt hon kan, de hade inte väntat sig att hon skulle komma gående in i rummet (jag höll i hennes händer såklart). Sen när vi berättade att hon står hela dagarna och kryper som bara den så tyckte de att hon var himla duktig. Och det tycker ju vi såklart också. För att verkligen stila så kröp hon fram till en pall som stod i rummet, tog tag runt ena benet med en hand och ställde sig upp, haha! Jag var tvungen att fråga om barn kan utvecklas för fort, men det var ingen fara sa barnmorskan. :) Men egentligen ska de inte börja dra sig upp förrän vid tio månader ungefär, sa hon också.
Ja, nog skrytet om det, hon hade växt tre cm den här månaden också, 69cm lång nu och väger 7660gram.

Vi bestämde oss för att hoppa över Öppna förskolan när vi såg att det var -33 ute, brr... Det blir förhoppningsvis senare i veckan istället.

Nu ska jag gå och leka med lilltjejen!

/M


Kommentarer
Postat av: Martina

Min lilltjej som är lika gammal började också dra sig upp/gå direkt när hon lärt sig krypa (6mån). Så det kanske är en snabbutvecklad generation på gång nu:)

2010-02-22 @ 16:31:54
Postat av: Marja

Haha, ja det kanske är så det är. Varför ta det lite lugnt och lära sig en sak i taget när man kan lära sig allt på en gång liksom? :)

2010-02-22 @ 16:42:15
URL: http://marjasoder.blogg.se/
Postat av: Siri

Men fy! Jag tycker du är en hemsk förälder som tvingar in din dotter i könsrollen genom att ge henne en spis, som att det är där hon hör hemma! ;) Haha!

2010-02-23 @ 09:15:32
URL: http://siriamanda.blogspot.com/
Postat av: Marja

Siri, ja visst är jag!? Men det var faktiskt inte mig hon fick den av utan det var från hennes farmor. Jag hade ju självklart köpt en rosa istället. ;)

2010-02-23 @ 14:18:42
URL: http://marjasoder.blogg.se/
Postat av: Siri

Haha!

2010-02-24 @ 09:33:52
URL: http://siriamanda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0