Sön 26/12 -Julen-

Sådär, då har julen passerat. Julafton tillbringade vi hos min pappa med syskonen, svåger och mamma. Mysigt med hela familjen på en gång!
Sen blev det lite äventyrligt när vi upptäckte att påsen med blöjor, hakklapp mm låg kvar hemma. Då fick jag ta en tur till affären via diket. Pappa bor längs en smal grusväg som plogas ut ordentligt på vintern, så när jag fick möte så skar jag av vägen. Tur att svågern köpt ny bil som var superbra att dra upp mig med. Tillslut kom jag i alla fall till affären och den hade inte hunnit stänga som tur var. Efter det flöt dagen på fint.
Amanda fick mängder av julklappar, 19 stycken (och då har hon inte fått alla än). Väldigt fina och bra saker, men kanske i mesta laget. Nästa år kanske vi sätter en "max en per hushåll"-gräns.

Igår blev det en trevlig middag hos svärfar och A underhöll alla som vanligt.

Idag har vi tagit det lugnt hemma, försöker fortfarande att smälta all mat de senaste dagarna. Magnus har skruvat ihop A:s klädskåp och det blev jättefint! På eftermiddagen gick vi ut och skottade snö och åkte pulka. A älskar verkligen att åka pulka, hon vill aldrig kliva upp och det blir vilda protester om man stannar.

Veckan som kommer blir ganska vanlig, ingen extra ledighet för oss tyvärr. Jag jobbar onsdag och torsdag och så blir det såklart inventering på lördag. Men sen är jag ledig i två veckor, så jag ska inte klaga.

Jag älskar ju verkligen julen och allt pynt men nu är jag redan sugen på att ta ner allt, men jag väntar nog till nästa helg i alla fall. Det är så härligt att få städa bort allt och börja längta till våren igen.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0