Ons 18/8 -Nya rutiner?-


Kärra i kvällssolen.

Den fina kärran på bilden fyndade jag i vårt uthus. På den står mina doftpelargoner (med colanappsdoft) och favoritkryddan timjan. Jag tycker att den är himla fin!

Gjorde klart min spegel idag, blev bra tycker jag. Ni ska få se bilder.
Mamma var och hälsade på, mys som vanligt.

Efter vi ätit middag gick Magnus över till grannen och hjälpte till att fälla några träd. Jag gav Amanda ett bad efter en liten bajsincident. Sen gav jag henne kvällsgröt. Hon har inte ätit det sen hon var typ tio månader då hon började vägra det. Men vi kände att vi borde prova något nytt och se om hon sover bättre. Gröten åt hon upp kvickt och sen gick vi upp och la oss i myshörnan. Jag strök henne på benen och fötterna som hon tycker är så skönt och på tio minuter hade hon somnat. Då var klockan kvart i åtta! Det är två timmar tidigare än hon brukar somna. Så nu återstår det att se hur natten och morgonen blir. Det vore ju himla tråkigt om hon vaknar två timmar tidigare nu, alltså klockan fem. Men tänk om det fungerar?!

När Magnus kom hem var jag ut och sprang. Ska försöka att gå och lägga mig alldeles strax, men det är för lätt att fastna här vid datorn.

/M

Kommentarer
Postat av: Mariann

Hur gick natten?

2010-08-19 @ 17:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0