Lör 7/8 -Shopping-

Igår blev det en heldag i stan. Magnus hittade en klipptid direkt när vi kom in. Svårare för mig, men jag fick tag på en till slut. Men innan den hann vi gå i typ alla affärer, äta lunch och mjukglass, samt leka en stund hemma hos Siri.
Blev såklart lite kläder till Amanda, jag ääälskar verkligen att köpa kläder (och andra saker) till henne. Två pyjamasar, en t-shirt och en klänning från H&M blev det samt ett par jeans från Lindex. Köpte ett par där i våras som vi använt hur mycket som helst (men de är inte ett dugg slitna) och nu hade de fått in likadana fast lite ljusare så då köpte jag en storlek större än de hon har nu. 79,50 kostar de, rena fyndet!
Har börjat kolla över vad som behövs inför hösten. Och i morgon ska jag komma ihåg att mäta små fötterna så jag kan beställa vinterkängor till henne. Har hittat Viking för halva priset men det finns bara några få storlekar kvar så hoppas någon av dom passar! Det är svårt att veta vilka vintergrejer man ska köpa. Vad som behövs och så. Men eftersom hon ska börja på dagis i januari så lär det ju behövas ordentliga grejer. Overall och ullunderställ ska köpas. Och strumpor i ull. Stövlar kanske behövs inför hösten? Men gissar att det är svårt att gå i, hon vill inte gå med skor än, mer än några steg. Men det kommer väl snart det med. Regnställ? Ja listan kan visst göras lång.

Jag blev ju klippt igår, en decimeter föll. Skönt! Fast jag måste hitta en bra frisör som jag kan gå till jämt. Fungerar ju inte att hoppa runt bland en massa olika.

Idag har inte Magnus mått helt bra. På förmiddagen låg han och vilade. Jag och Amanda gick in till Krokom och hämtade ett paket och handlade lite. Efter lunch blev Magnus less på att bara ligga så då gick han ut röjde lite.
Grillade till middag, riktigt gott blev det. Fläskfilé, foliepaket (med potatis, morötter, palsternacka, timjan och feta) och sallad med bland annat mozzarella och rädisor. Mumsigt, mumsigt!

I morgon är sista semesterdagen för Magnus. Det kommer att bli lite tråkigt att inte ha honom hemma hela tiden. Fast som jag skrev häromdagen så ska det bli skönt att få lite bättre rutiner igen också. Igår fick jag förresten mitt jobbschema för september. Fick inte så roliga tider, men det som var bra är att troligtvis behöver inte Magnus ta ut några föräldradagar, utan han hinner jobba innan jag ska iväg. Så då kan han spara dom till senare och ändå vara hemma med Amanda när jag är och jobbar.

Nej, nu ska jag sova. Om jag inte fastnar på någon barnwebbshop...

/M

Kommentarer
Postat av: Mariann

Hur ofta kommer du arbeta? Vilka tider och dagar? :) Kram

2010-08-08 @ 20:27:12
URL: http://mariann.blogg.se/
Postat av: Marja

Jag jobbar två dagar per vecka, men det varierar vilka dagar. Men alla tisdagar i alla fall. Kram!

2010-08-08 @ 21:03:06
URL: http://marjasoder.blogg.se/
Postat av: Mariann

Ok, jag jobbar också två dagar i veckan - men onsdagar och torsdagar.. Förutom vecka 35-36 tror jag, då jobbar jag måndag och tisdag ;) Kram

2010-08-10 @ 11:26:56
URL: http://mariann.blogg.se/
Postat av: Marja

Hm, ja vi får försöka hitta någon dag att träffas ändå. :)

2010-08-10 @ 22:34:31
URL: http://marjasoder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0