Lör 28/8 -Lördagens-

Idag har vi varit i stan för mathandling. Har verkligen haft noll matlagningsinspiration den sista tiden. Fick ändå ihop en hyfsad veckomatsedel så jag hoppas lusten både för att äta och laga mat kommer tillbaka snart.
Vi tog även ett stopp på Barnens hus. Det är nog en av mina favoritaffärer, kan gå runt där hur länge som helst. Åh, vad jag längtar tills Amanda blir lite större och kan börja leka med Barbiedockor och sånt. Då ska jag ta hit mitt och Siris stora Barbiehus i trä och "renovera" det och inreda. Hur kul ska inte det bli moster? :)

Hur som helst, vi köpte täcke, kudde, sängkläder, ullstrumpor, potta och kritor. Amanda har inte haft något täcke innan utan bara påslakan och en filt, men nu tyckte jag att det var dags för ett gosigt täcke. Kudden hon har har blivit så knölig när vi tvättat den så det fick bli en ny också.
Pottan köpte vi mest på kul för att se om hon kanske vill sitta på den. Eventuellt att hon kan kissa på den när hon går runt naken och luftar rumpen. Magnus dömde ut min idé och sa att hon kommer aldrig vilja sitta still på den. Men nu ikväll när vi skulle byta blöja och sätta på pyjamasen så satte jag henne på pottan och först ställde hon sig direkt. Men sen satte hon sig ner igen och skrattade jättemycket. Satt där en bra stund och det kom till och med några droppar.

Kritor blev det också. Hittade några som inte var från tre år bara (som typ alla barngrejer är). Så vi har ritat lite här på eftermiddagen och det tyckte Amanda var roligt. Hon blev skitarg när jag la bort kritorna.

På eftermiddagen var jag på Partylite-visning med Mariann och en kompis till henne. Ljusen doftar ju gott men de är lite väl dyra tycker jag. Men kul att träffa vänner!

Amanda sov bara ungefär en halvtimme på dagen idag så hon somnade redan kvart i sju. Magnus är hos grannen och fäller träd. Fast jag tror de gick in när regnet blev för kraftigt. Själv tänkte jag kolla på film i kväll, Bröllopsfotografen som går på fyran. Har för mig att jag hört att den ska vara bra. Och så kanske man får se lite fina bröllopsklänningar i bakgrunden. :)

Nu ska jag sätta mig och pyssla lite.

/M

PS. Sneglar lite på det där nya dansprogrammet på fyran, Morgan Alling var ju himla kul alltså. Och nu ska det tydligen bli Spice girls också! Vilka minnen som väcks! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0