Lör 14/8 -Ändrade planer-

Stackars Siri har blivit sjuk så hon kunde inte vara barnvakt idag. Men det är ju inte hela världen, vi får gå ut och äta en annan dag bara.
Istället åkte vi till stan på eftermiddagen för att handla mat. Först stannade vi till på Lillänge för ett besök på Apoteket. Jag gick även in en sväng på Lindex och köpte galonbyxor, galonvantar, sydväst och ett par tights till Amanda. Sen handlade vi mat på jobbet och åkte hem.

Gjorde en enkel middag idag, hemmgjord pytt. Men sen slog jag på stort och gjorde efterrätt. Såg ett recept i en annons som jag blev så sugen på, nämligen detta. Och gott var det, fast den var faktiskt lite väl söt, nästa gång tar jag halva sockermängden.


Äppelpaj.

Även Amanda fick äppelpaj, fast en sockerfri variant toppat med en klick vaniljcreme fraiche. Och om hon tyckte det var gott! Magnus frågade henne om det var gott "-Mmmmmm" svarade hon och nickade. När hon ätit klart tog hon upp skålen och försökte slicka ur det sista. That's my girl!

Det var för några veckor sedan som hon började att nicka. Hon gör det ofta om man frågar något och så säger hon "mmm" eller "ja aa". Ibland svarar hon nej på frågor också. Riktigt kul kan det bli, eftersom hon såklart inte alltid (någonsin?) vet vad hon svarar på. Men när hon tycker att hon inte förstår vad man menar då blir hon arg.



När vi var hos grannarna igår som kom några andra grannar förbi som har små barn. Då passade jag på att fråga om tips på förskola. De tipsade om en annan än den som deras barn går på. Inte så lätt att ange önskemål på vilken man vill ha om man inte har någon aning. Men nu har vi ju fått det så nu ska vi skicka in ansökan.

I morgon blir det fix här hemma.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0