Tors 8/4 -Slutpumpat-

I morse provade jag att få Amanda att somna om utan att hon fick någon flaska. Det gick bra! Så nu får det vara slut på pumpning. Skrutt verkar ju klara sig fint ändå.

Igår efter middagen tog jag med stavarna ut på en promenad, skönt! Och så får man ju automatiskt mycket bättre fart när man går med stavar. Jag tänkte att jag skulle försöka gå i alla fall två gånger i veckan. Sen lär det ju bli några barnvagnspromenader också. Nu börjar det torka upp lite på vår uppfart och på grusvägen här ute också, så man slipper få med sig en halv leråker under vagnen.

Amanda är himla skicklig. Hennes favoritsaker att leka med är några små testflaskor med babyolja, badskum och liknande som man får massor av när man har bebis. På något sätt har hon nu lärt sig hur man öppnar dessa, det är skruvkork på dom. Detta har bland annat resulterat i babyolja över mattan. Fast det värsta vore ju om hon skulle få något i munnen eller om hon sväljer en kork, huh! Men hon är så söt när hon kryper runt med sina små flaskor, det kan hon roa sig med en hel dag. Ska nog i alla fall tömma de flaskor som Amanda inte redan tömt, så kanske jag får slänga bort korkarna också.

Åh, vad jag längtar efter vår och sommar, men det känns inte allt för långt borta nu. Underbaaart!
 
Hittills har jag inte ätit några sötsaker den här veckan, har knappt varit sugen heller. Bra!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0