Lör 24/4 -Nya leksaker-

Som jag skrev igår var vi till stan en sväng idag. Var på Beijers och Byggmax, köpte färg till kökssoffan. Så var vi på Barnens hus, någon grind blev det inte eftersom det inte fanns det vi ville ha. Men några andra grejer blev det i alla fall:


Ett pussel, hink och spade-set och en lära-gå-vagn.

Sen handlade vi lite mat innan vi for hem. När vi kom hem var pappa här, han hade pumpat däcken på min cykel och satt på barnsitsen, vilken tur jag har som har en sådan fixarpappa!
Tyvärr glömde vi bort att titta på en cykelhjälm till Amanda, så nu måste vi åka till Barnens hus snart igen.

Vi har testat att ställa Amanda vid en lära-gå-vagn några gånger förut på BVC och Öppna förskolan, det har hon inte alls gillat. Men nu under eftermiddagen och kvällen har hon "lärt känna" sin vagn och sen har hon gått några vändor med den. Fast roligast verkar hon tycka att det är att stå i den, med en fot på kanten. Hehe, hon kommer nog att bli akrobat eller liknande, det har jag sagt sedan hon körde cirkuskonster i min mage. :)

I kväll har jag slipat, tvättat och grundmålat kökssoffan. Jag tycker att det är så kul att hålla på med sånt här, det är garanterat inte sista gången jag målar om en möbel.

Nu är det nog läggdags för mig, trötter...

/M

Kommentarer
Postat av: siriamanda

Hon kommer jobba på cirkus antagligen under namnet Starke Amanda ;)

2010-04-25 @ 07:26:40
URL: http://siriamanda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0