Fre 23/4 -Nytt projekt-

Jag trodde att mina tyger skulle komma idag, hade fått mail om det. Men posten hade inte med sig någon avi, tyvärr. Däremot hade dom med sig ett paket från La Redoute, skorna jag bytte och skorna jag beställde till Amanda. Tyvärr hade de skickat fel skor till henne, så nu måste jag göra ett nytt byte, suck.

Vi har städat ut nästan hela rummet som ska bli Amandas. Vi kom nämligen på att det är smart att måla taket där nu, innan vi ställer in en massa möbler. Varför göra klart en sak när man kan börja på något nytt i stället? :) Fortsätter vi så här får vi snart vara med i Arga Snickarn.
Har suttit och letat tapeter till barnrummet idag. Det finns ju så många olika, jättejobbigt att leta. Men bättre att leta på nätet än att bläddra igenom alla tusen katalogerna som brukar finnas på byggvaruhusen. Har hittat några fina i alla fall, gissa vilken färg?! Det blir nog en fondvägg och resten vet jag inte, vit tapet kanske?

I morgon blir det en sväng till stan, ska bland annat på Barnens Hus för att köpa grindar till trappan. Tänkte köpa det på IKEA men när vi mätte märkte vi att deras var för korta.

Det ska tydligen bli fint väder i helgen! Hoppas vi hinner vara ute lite.

Jag skickade iväg två blombeställningar idag. Dyrt. Tur det är perenner så de kommer år efter år. Om de överlever vill säga, jag kan ju ytterst lite om trädgårdar så det blir ju till att prova sig fram.

Snart är det läggdags för mig, är löjligt trött nu, undrar om det är den där Detoxen som gör det? Men i morse vaknade jag faktiskt före Amanda och hann vara vaken i 45 minuter innan hon vaknade, det är inte ofta det händer vill jag lova.

Trevlig helg!

/M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0