Söndag 27 september

Min käre man tjatar på mig att jag ska uppdatera, så bäst jag gör det... :)

Det händer massor i huset, denna veckan har Magnus haft semester och varit där hela tiden tillsammans med snickaren. Köksstommarna har kommit upp, golvet i köket är lagt och tapeten är uppe. Det fattades såklart lite prylar från IKEA, men dom skulle skicka det snarast. I sovrummet är golvet lagt, tapeterna och garderoberna uppe, fattas bara lister och några passbitar där. Vi har även grundmålat all panel nu, vilken enorm skillnad det blir med vitt istället för den gamla gulnande furun, superfint kommer det att bli! Jag ska lägga in före och efter bilder så ni får se, så småningom...
Kan dock fortfarande inte förstå att det är vårt hus och att vi ska flytta dit, skumt! Men det ska bli så kul, längtar efter att få piffa!

Amanda växer som bara den och börjar bli så stor, hon vill bara stå hela tiden så mina armar är konstant trötta, hon pratar på, gärna med amningskudden. Den har Tummen-motiv och hon verkar vara arg på Tummen men tycker om en mask som också är med i trycket. Hon är verkligen superfokuserad när hon står och snackar med kudden, ser hur kul ut som helst. Hon har även skrattat några gånger och det är det mest underbara man kan tänka sig. Det tråkiga är att hon bara skrattar åt Magnus, jag gör mitt bästa hela dagarna men inte då, men hon tokler ju i alla fall, så helt tråkig tycker hon väl inte att jag är.

Vi hade föräldragrupp i onsdags, det var jättekul att återse våra vänner från den gamla gruppen och se deras små söta pojkar! I oktober ska vi börja med babymassage och vi hinner nog precis vara med på de träffarna innan vi flyttar.

Well, jag ska försöka få lite tid att uppdatera med bilder från huset snart. Nu ska jag krypa ner hos familjen min och sova!

 Lillskrutten i babygymmet.

Nattinatt!

/M


Kommentarer
Postat av: Mariann

Nämen åh, sötis! :) Hon är ju mycket större än då vi sågs :) Vad bra att allt går bra! :) Härligt att hon skrattar..Emilia skrattar inte än, bara tokler med stoor öppen mun :)

kram

2009-09-28 @ 09:34:07
URL: http://mariann.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej gumman!

Men oj oj oj! Blev det en liten Amanda? Gud så söt hon är, som mor sin :)

Hoppas allt är bra med er?

Stor kram... JÄTTEKRAM faktiskt!

2009-09-30 @ 13:53:34
Postat av: Charlotta

Men alltså, det är ju inte konstigt att jag blir helt sjuk när jag ser babykläder till den här söta dockan! :-)

Varenda babyplagg jag ser står det "Amanda" på :-D



Ta hand om er!

kramar!

2009-10-02 @ 13:59:18
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0