Torsdag 19 november

I måndags var vi på 4-månaderskontroll på BVC. Amanda är nu 61,5 cm lång och väger 6360 gram. Hon ligger lite under sin egen kurva nu, men det kunde bero på att hon rör sig mer trodde barnmorskan. Men hon tyckte ändå att jag skulle försöka ge henne mera mat varje gång, det kunde kanske även göra att hon inte behöver äta lika ofta. Och det skulle ju vara skönt, varannan timme från hon börjar äta till nästa gång hon börjar och så äter hon 30-40 minuter ungefär. Då kan ni räkna ut själva hur mycket annat jag hinner pyssla med än att mata. :) Men det är mysigt också, så jag klagar inte så mycket...

Efter vi varit på BVC träffade vi Amandas farmor på stan. Vi tog en rejäl shoppingrunda, farmor ville nämligen att vi skulle välja ut lite julklappskläder. Sen blev det en fika på Thörners också, räkmacka, mums! Och Amanda sov hela tiden, helt otroligt!

Börjar bli lite stressad över flytten, det är ju jättesnart. Måste börja packa på allvar nu!

Idag ska vi försöka få oss en spruta vaccin. Har grubblat fram och tillbaka hur jag skulle göra, men har nu bestämt mig för att ta den, främst för min astma, men också för att jag inte vill bli sjuk så att jag inte kan ta hand om Amanda.

I helgen ska vi städa lite i huset så vi kan få två rum som Magnus kan bo i vissa nätter. Jag och Amanda flyttar hem till pappa på heltid. Jag kunde väl aldrig tro att jag nästan åtta år efter jag flyttade hemifrån skulle flytta hem igen, 25 år gammal. Men så kan det gå! Det ska bli mysigt att få lite tid med familjen också.

Nu ska jag kika igenom posten och sen är det lunchdags för Mandisen.


Gott med frukt! :)

/M

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Var du glad att han fortfarande är villig att låta dig flytta hem igen, mamma blir helt grön i ansiktet när jag frågar om jag och barnen kan få flytta hem till henne :-D Sen rabblar hon anledningar till att "det inte är någon bra idé" som en lågstadieunge rabblar multiplikationstabellen X-D



kramar till er! :-)

2009-11-19 @ 21:49:03
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0