Torsdag 7 maj

Nej men den här veckan har ju bara svischat förbi, redan torsdag, snart helg alltså.
I måndags var vi hos barnmorskan och allt såg jättebra ut. Blev rekommenderad att köpa ett stödbälte att ha om jag ska promenera och så, så nu håller jag på att kolla upp vilket jag ska köpa.

Hela tisdagen spenderade jag hos farmor. Magnus var i Krokom och jobbade så jag passade på att hänga med dit ut. Vi var och kikade på en lägenhet som hon är intresserad av, kollade lite i Krokoms stora utbud av affärer, hälsade på Magnus en sväng, åt en massa men mest satt vi bara och pratade. Under tiden hann jag med att sticka en bebismössa, lägger väl upp någon bild senare. En mycket trevlig dag var det.

I går blev jag bjuden på lunch av mamma, kinamat, mumsigt. Det blev mycket bebisprat så klart vilket ju är det roligaste att prata om just nu. Vi pratade så mycket att jag glömde bort tiden och missade nästan studiebesöket på förlossningen som vi skulle på. Som tur var hann vi dit och hittade fram till slut. Det var ju bra att vi fick det där studiebesöket så vi inte behöver irra runt när det väl är dags och leta efter förlossningen. Vi fick en genomgång av lokalerna och hur det går till när man kommer dit. Sen fick vi gå in på BB och kolla där, vi lyckades även se en skymt av några färska bebisar. Åh! Det var så himla lungt och mysigt där. Längtar ännu mera efter förlossningen nu. Och att få lufsa runt där i mjukiskläder med vår lilla bebis.

På tal om bebisen så verkar den inte tycka att den får tillräckligt med uppmärksamhet (hur det nu kan vara möjligt), de senaste dagarna så har den hållit på och buffat på mig som en liten tok. Den trycker upp rumpan och ryggen mot min mage. Men när det trycker för mycket så brukar jag trycka lite tillbaks och säga åt den att lugna sig och då gör den det. Lydig är den vår lilla busbebis! :)

Tänkte gå en sväng till jobbet idag, har fått en bunt papper från Försäkringskassan som ska dit, men jag orkade inte göra mig i ordning. Så det fick bli en dag i mysisarna i stället. Men i morgon måste jag allt gå dit så jag får de där papperna i väg skickade. Trist väder blev det idag med, var soligt i morse men nu är det moln och jätteblåsigt. Trist. Vill gärna ha lite varmare så jag kan gå i typ tunika och leggings, det börjar bli väldigt obekvämt med jeans nu.

På lördag ska vi till IKEA! Det ska bli så roligt och säkert väldigt jobbigt med, tur att det finns många möbler att ta vilopauser i.

Nu ska jag sluta sitta här och nörda, har kommit på att mitt datorsittande troligtvis är anledningen till min onda nacke, axlar, handleder och händer.

/M

Kommentarer
Postat av: Madeleine Mattsson

Vill du prata bebis så kan du prata med mig tills vi trillar av pinn! man kan prata hur länge som helst!!! =) Så mysigt å höra hur lille bebis buffar på i magen din, Man får flashbacks! =) Kram på dig!

2009-05-07 @ 21:54:46
URL: http://mattssonmadeleine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0