Fredag 15 maj

Dåligt uppdaterat av mig...
Har hänt en hel del den senaste veckan faktiskt.

IKEA-turen gick rätt smärtfritt, vi hittade nästan allt på inköpslistan och bara några få extra grejer. Kikade lite i Birsta köpcentrum och sen gick vi runt en lång stund på Bauhaus och fick inspiration. Vilken tur det är att jag och Magnus har ungefär samma smak när det kommer till inredning.
Söndagen spenderades med att sätta ihop spjälsängen, jag läste instruktionerna och Magnus skruvade. Tvättade alla bebiskläder samt tillbehören till sängen; lakan, spjälskydd mm.
I början på veckan sydde jag örngott och fixade lite annat smått och gott till bebisen.

 
Sängen och mössan som jag stickade.

Fick stödbältet jag beställde, vad himla skönt det är! Rekommenderas till alla gravida från mig.

Farmor har minsann tackat ja till en lägenhet nu, så ganska snart blir vi husägare! Hjälp!! Det ska bli spännande minst sagt. Känns som det blir lite mycket på en gång nu. Men vi ska ju renovera en del innan vi flyttar in, så flytten blir inte förrän efter sommaren nån gång.

I morgon ska vi i alla fall åka runt och kolla på tapeter, golv och allt annat som ska bestämmas. Längtar så till vi får sätta i gång!

Läste nyss i mitt förra inlägg att jag längtade till förlossningen. Hmm... "Råkade" kolla på Sjukhuset här om kvällen, då det var en förlossning med och kan väl säga att min längtan ändrades till ångest i stället. Det såg så plågsamt ut. Usch, jag storbölade. Och sen när bebisen väl kom ut då grinade jag för det i stället, för det är ju sååå fint! :) Magnus fattade nog ingenting vad det var som hände. Tur jag kan skylla på hormonerna...
Äsch, det ska väl gå bra det där. Måste tänka positivt!

 
Så här rund har jag blivit nu.

Trevlig helg på er!

/M

Kommentarer
Postat av: Charlotta

Vackraste Marja! :-)

2009-05-19 @ 12:40:36
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/
Postat av: Madeleine Mattsson

Vad fin du e =) Riktig fotbollskula!!

2009-05-25 @ 09:32:18
URL: http://mattssonmadeleine.blogg.se/
Postat av: Dryden

Jävlar! :)

2009-05-29 @ 21:56:53
URL: http://www.dryden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0