Söndag 15 mars

Jag har nu överlevt fyra dagar utan Magnus som dragit till Kanarieöarna på konferens, om en vecka kommer han hem! Längtar så mycket efter honom!

Igår gick jag på stan och tröstshoppade lite, ett par jeans, en tröja, en väska till mig. En pyjamas och en solhatt till bebis. Siri och pappa var förbi på fika på eftermiddagen, flätad franska från Åre bageri, kanske godaste fikabrödet som finns.

Vädret har varit superfint, även om vintern och våren inte riktigt samarbetar tycker jag, tö och sol på dagen, snö på natten. Underbart är det i solen i alla fall.

Schlagern i går. Ja, vad säger man. Vet inte riktigt vad som hände där...

Idag har jag roat mig framför symaskinen, det blev ett påslakan till bebisen.



Sytt av ett enkelsängslakan, broderiet gjorde jag på mellan- eller högstadiet. Det enda jag behövde köpa var spetsen för 20 kronor. Billigt och bra. Ska sy örngott och lakan också. Har en hel hög med lakan till enkelsäng som vi ändå inte har någon användning för.

Nu ska jag vika tvätt och fixa frukost till i morgon, sen är det dags att krypa till sängs så jag orkar kliva upp i morgon.

/M

Kommentarer
Postat av: Linda, Andreas och barnen

Hejsan!

Måste bara säga att du har en jättefin bebisbula! Ni har verkligen ngt underbart att se fram emot. Låt ingen skrämma dig med förlossningshistorier och hemska vaknätter. En klok gammal kvinna sa en gång att man får vad man klarar av... Det ligger nog mkt i det. Njut av allt! Föda barn är det häfitgaste du någonsin kommer att göra oavsett hur förlossningen går till. Sköt om er alla tre!

Kram Linda (Andreas,elma och svante hälsar)

2009-03-16 @ 09:50:04
Postat av: Charlotta

Ååh vad duktig du är! Jättefint påslakan! :-)

kram lotta



(Och förresten, grattis i efterskott! urdåligt av mig att aldrig få tummen ur, I know. Jag gick faktiskt in på sms och skulle precis fylla i ditt nummer så kom Vidar och ville visa något, och sedan blev det inte gjort. Urdåligt av mig!! Men grattis i efterskott, bättre sent än aldrig ;-) )

2009-03-16 @ 10:14:16
URL: http://urlottassynvinkel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0