Lördag 13 juni

Okej, jag börjar förstå varför gravida kvinnor blir less på slutet. Har haft förvärkar och sånt i typ en och en halv vecka nu. Mår skit på nätterna och är trött som jag vet inte vad. Om jag skulle få för mig att göra någonting tex gå till barnmorskan, en otrolig promenad på 20 minuter fram och tillbaka så blir jag liggande hela eftermiddagen sen. Så lite jobbigt är det allt. Man blir uttråkad av att inte kunna göra något heller, så nu får faktiskt bebisen gärna pluppa ut om den vill. Fast jag tror att vi kommer att gå över tiden. Vore skönt att veta hur länge det är kvar så man kan förbereda sig, men om några generationer kanske människan har utvecklat något sånt system.

Har fått en ny craving också, coca cola eller pepsi. Skulle lätt kunna dricka flera liter om dagen, men behärskar mig som tur är. Helst vill jag ha sån man får på restaurang, men mycket is och citron-/limeklyftor i, ni vet de man får betala typ 25-30 spänn för ett litet 3dl-glas. Men mums vad gott!

I veckan har jag haft besök av Lotta och hela lilla familjen! Så roligt att träffa dom igen. Mycket bebissnack blev det och vi fick jättefina presenter. En korg med en massa bra grejer till bebisen, gulligt! Vi tog en sväng till lekparken och sen åkte vi även till Barnens Hus för att underhålla barnen (eller var det Lotta? :P). Jag fick några inköp gjorda som jag behövde (kudde till vagnen plus örngott, myggnät till bilstolen) och ett som kanske inte var jättenödvändigt men som jag ville ha i alla fall, babygymmet med Pingu. Åh, det är så sött, vill ställa upp det direkt.

Nästa vecka är det Midsommar, vi har inga planer än, jag är dock sugen på en massa god mat. Vet inte om vi kommer att våga oss i från lägenheten bara, hahaha.

På tal om mat så råkade Magnus nämna pizza i går, vilket gjorde att mitt sug genast satte i gång. Så det slutade med att vi beställde på nätet, nåt av stans alla hundratals ställen vi aldrig provat förr. När det gått en och en halv timme så ringde Magnus och efterlyste våra pizzor. Stället hade visst haft problem med sitt "internätet". En kvart, tjugo minuter senare kom de dock, oxfilépizzor, som i och för sig var goda, men några spår av oxfilé hittade jag inte. Tror alla pizzeriaägare att folk är så dumma att de inte ser skillnad på olika kött? Jaja, nästa gång så får jag lyfta på tjockrumpan och gå till Daffys och köpa i stället.

Nu ska jag ta mina svullna prinskorvsfingrar och dricka lite mera Pepsi.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0