Torsdag 12 februari

Den här vintern har gått överstyr. Den är längre och kallare och snöigare än nån annan vinter jag kan minnas. Det värsta är att man börjar vänja sig vid kylan nu. I morse var det 23 minus och det är ju jäkligt kallt egentligen, men när jag gick till jobbet så tänkte jag att - Det här är ju inte så farligt kallt. Här om dagen var det bara -17 och då tyckte jag att det var rätt behagligt och när jag gick hem i tisdags var det endast -6 och då svettades jag nästan. Det ska inte vara så. Är det kallare än +5 så ska man frysa. Snälla sommar kom snart!

Något som är otroligt jobbigt men kylan är ju alla kläder som ska bylsas på, speciellt när man har en växande mage. Börjar bli lite trångt i min vinterjacka nu, men jag vägrar att köpa en ny, som kommer vara för stor sedan (om jag kommer i form vill säga), så i värsta fall får jag låna nån jacka av Magnus i slutet av vintern. Dagens gravid-problem.

Snart är det helg igen, jippi!! Veckorna går ju egentligen rasande fort!

Nu ska jag grädda våfflor!

/M

Kommentarer
Postat av: Sas

Ooo! Våfflor! I wanna!

2009-02-12 @ 22:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0