Söndag 26 april

I fredags fick jag för mig att jag skulle putsa fönster, i alla fall det i vardagsrummet som blir skitigt mycket fortare än de övriga. Strålande sol var det och varmt som bara den. När jag ändå höll på skurade jag golvet på balkongen också. Men ajaj vad ont jag fick i magen. Inte så bekvämt att krypa runt på huk heller. Så går det när man inte kan hålla sig lugn...
Nån dag i veckan ska jag nog i alla fall ge mig på att olja in golvet också, det är ju inte så stort som tur är.

Kan liksom inte med att låta Magnus jobba minst 14 timmar per dag och sen ska han fixa allt här hemma med, medans jag bara ska ligga på soffan och vila. Bara att jag får göra allt väldigt lugnt och försiktigt.

Igår var vi barnvakt till Filip. Himla kul var det och jobbigt också, haha. Vi lekte, läste böcker och sjöng lite. Sen gick vi ut, tanken var att hitta en lekplats, men vi hade inte så stor koll på var det fanns någon sådan. Men vi hade kul i alla fall, plockade blommor och kikade på myror och bin och stenar och kottar. Tänk vad intressanta såna grejer är för ett barn. Vi gick förbi affären och köpte bananer att ha som färdkost på vägen hem. Sen var det dags för lunch och lagom till att lunchen skulle ut så kom Jennie hem, bra timing.

Sen åkte vi till Barnens Hus och köpte bilstol och en vagnleksak med Pingu, båda på rea. Vårt förråd börjar bli ganska fullt av barnsaker nu.

På vägen hem var vi förbi Torvalla en sväng men sen var det soffan och en rejäl tupplur som väntade. Det är jobbigt att underhålla små barn.

Det har varit superfint väder i helgen så igår tog jag ner en solstol från vinden så jag kan sitta på balkongen. Himla skönt!

Snart ny vecka igen, två föräldragruppsträffar är inplanerade men för övrigt har jag inget speciellt. Men det har ju inte varit några problem att fylla ut tiden hittills i alla fall.

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0