Söndag 11 maj

Det blev helg tillslut, även denna vecka. Har börjat jobba heltid nu så då är jag om möjligt ännu segare.

I fredagskväll gick jag och Siri på en promenad, det skulle bli en kort hade jag bestämt, men sen när jag hade kommit igång så gick vi hur långt som helst. Sen följde Siri med hit och vi satt och snackade hela kvällen.

Igår var det helt underbart väder! Vi träffade Siri på stan och gick en sväng, dock var jag inte på humör för att trängas och gå bakom folk som går så sakta att de knappt rör sig framåt, jag blir galen!!! Så vi gick hem rätt snart.
När vi kom hem hämtade jag ner lite balkonggrejer, insynsskydden, parasollet och några hopfällbara solstolar, nu när dom ska byta fönster så får man inte ha någonting på balkongen tyvärr. Känns ju jättetrist, vill plantera och så, men det får vänta till efter vecka 27 då de ska vara klara. Hur som helst så satt vi där hela eftermiddagen jag och Siri och pratade en massa skit och målade tånaglarna. Magnus är ju inte den som kan sitta still så länge så han tittade på tv och spelade x-box. :)
Runt fyra-fem nån gång gick Siri hem och jag och Magnus till Willys för att handla lite middag. Det blev klassisk finvädersmat, rostbiff med potatissallad och tomat-fetaostsallad till. Mmm... Efter vi ätit satt jag kvar på balkongen i nån timme och läste, jättemysigt var det.

I morse vaknade jag strax efter sju, Magnus hade varit vaken ett tag redan men nu var han trött igen och kom för att sova en stund till, själv forsatte jag läsa. Gjorde det i nästan tre timmar innan vi klev upp och åt frukost. Det är himla trevligt med böcker alltså, förstår inte varför jag inte läser mer.

Idag blir det till att tvätta, massor, på grund av den missade tiden förra veckan, blä.
Eventuellt kommer JFF förbi lite senare och ikväll ska vi till Torvalla på middag.

Skönt ska det bli med sen vecka, men på fredag måste jag börja tidigt, då grupp 1 åker till Rom. Känns skumt att den där resen äntligen ska bli av. Men kul såklart! :) Måste komma ihåg att fota, fota, fota!

Nu ska jag hänga undan lite vinterkläder, känns som det börjar bli dags, även fast det skulle bli +1-5 i morgon...

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0