Fredag 30 maj

Vilket underbart väder det varit de senaste dagarna, vill absolut inte sitta inne och blogga.

Förra helgen var jag som skrivet i Rom. Vilken häftig stad, känns nästan overklig på nåt sätt, med alla byggnader och statyer. På fredagen var vi först på ett studiebesök på en stor mataffär, de är ju lite annorlunda än de här, de säljer ju typ allt, sen rätt mycket större, 50 kassor säger väl en del. På kvällen var vi ut och åt och sen tog vi en promenad tillbaka till hotellet, långt som bara den men trevligt och fint att kolla in stan, vi stannade till utanför Colloseum och fotade lite.
På lördagen var vi på en fyra timmar lång rundvandring i stan, det var verkligen intressant, vilket jag inte hade väntat mig. Efteråt var vi och åt lunch, mycket god mat. Kollade lite på stan sen, men vi var väldigt trötta så vi åkte tillbaka till hotellet rätt snart. Duschade och sov en stund, sen var det dags att göra sig i ordning inför middagen. Käkade, fattar inte hur mycket italienare orkar äta, sen skulle vi ut och dansa. Hade fått tips om en gata där det bara låg en massa klubbar, långt från centrum såklart. Eftersom vi var så många fick vi ta tre taxibilar, våran chaffis var en trevlig snubbe som snackade fotboll och när han fick reda på att vi skulle festa så släppte han av oss precis bredvid "festgatan", vi hade dock bestämt att vi skulle träffas på ett torg där i närheten. Så jag, Bessan och Lars blev helt vilse. Vi gick fram och tillbaka tusen gånger kändes det som, varken jag eller Bessan hade våra mobiler med sig och Lars hade inte numret till någon av de vi sökte. Gick runt och virrade och hade nästan gett upp hoppet helt, när helt plötsligt Bess säger, -Jag känner igen den där rutiga skjortan, det måste va Joel. Och mycket riktigt, en bit bort kommer hela vårt gäng, vilken lycka! Jag grät nästan av lättnad. Efter lite partande åkte vi hem då vi fick tipset att inte hänga där efter klockan två då alla droger kom fram. Hade lite efterfest och gick och la mig kvart över tre. Hemresan var lika seg som det brukar vara, flyget från Rom var en timme sent. Hur som helst, vilken rolig helg!
Här kommer lite bilder:
       

1. Lite vila på väg tillbaka till hotellet på fredag kväll, vi hittade även en lite kiosk som sålde alkoholhaltigadrycker mitt ute i ingenstans, det fanns inte ens gatlysen runt omkring.
2. Colloseum
3. Jag framför Fontana di Trievi (jaja, stavningen kanske är annorlunda..)
4. Våran guide framför Spanska trappan, observera den gula "badpuffen" hon hade fastsatt i en pinne för att vi inte skulle tappa bort henne, haha.
5. Lite sista minuten-shopping innan vi hoppade på bussen till flygplatsen.

Underbart väder, god mat, trevligt sällskap, kul att vi vann!

/M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0